رفتن به نوشته‌ها

دختري براي فرار از ازدواج اجباري نامزدش را کشت

پس از آنکه تحقيقات از خانواده فريد نتوانست راهگشاي پرونده باشد افسران آگاهي براي يافتن سرنخي جديد به تحقيق درباره نامزد مقتول پرداختند.
اختلاف سني 16 ساله سوگل با فريد و همچنين اظهارات اين زن باعث شد کارآگاهان به وي مظنون شوند.
شواهد حاکي از آن بود که سوگل به ازدواج با فريد راضي نبوده و بر خلاف ميل باطني اش با فشار خانواده به اين ازدواج رضايت داده بود.
کارآگاهان پي بردند او رابطه سردي با فريد داشت و پس از جشن نامزدي چندين بار نيز با او به مشاجره و درگيري لفظي پرداخته بود.
از اين رو بار ديگر سوگل تحت بازجويي قرار گرفت تا در مورد رابطه اش با فريد توضيح دهد. در اين مرحله بود که زن 37 ساله از راز قتل نامزدش پرده برداشت و به کشتن او اعتراف کرد. اين زن علت جنايت را فرار از ازدواج اجباري اعلام کرد و گفت؛ مدتي قبل فريد به خواستگاري ام آمد.
من به او هيچ علاقه يي نداشتم و اين موضوع را با خانواده ام نيز در ميان گذاشته بودم اما آنها چون مي خواستند من ازدواج کنم مرا براي ازدواج با فريد تحت فشار قرار دادند و سرانجام برخلاف ميلم حلقه نامزدي بين ما رد و بدل شد.
چند ماه از جشن نامزدي مان گذشت و من سعي داشتم با رفتارم به فريد بفهمانم که نمي خواهم با او عروسي کنم اما وي مدام به من ابراز علاقه مي کرد. اين زن ادامه داد؛ نامزدم 16 سال از من کوچک تر بود و من از اين موضوع رنج مي کشيدم اما شرايط به گونه يي بود که هيچ راهي نداشتم.
اين وضعيت ادامه داشت تا اينکه تحمل اين شرايط برايم غيرممکن شد و از سويي روز به روز به زمان عروسي مان نيز نزديک تر مي شديم و پس از آن من مجبور بودم يک عمر با مردي که کوچک ترين علاقه يي به او نداشتم زندگي کنم.
بالاخره تصميم گرفتم با کشتن نامزدم به اين وضعيت پايان دهم. چند روز قبل از حادثه يک سلاح خريدم و منتظر موقعيتي مناسب براي اجراي نقشه ام ماندم. تا اينکه روز حادثه وقتي فريد به ديدنم آمد فرصت را مناسب ديدم و با شليک گلوله به سرش جان او را گرفتم.
به دنبال اعترافات اين زن بازپرس پرونده با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست پرونده را براي صدور راي به شعبه پنج دادگاه کيفري استان فارس ارسال کرد. سپس اولين جلسه رسيدگي به اين پرونده به رياست قاضي رضاييان و با حضور چهار مستشار دادگاه برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه نماينده دادستان ضمن قرائت کيفرخواست گفت؛ با توجه به دلايل و مدارک موجود در پرونده زن جوان متهم به قتل عمدي نامزدش به وسيله شليک گلوله است. بنابراين با توجه به درخواست دادستان و شکايت اولياي دم خواستار قصاص متهم هستم.
در ادامه جلسه اولياي دم مقتول در جايگاه حاضر شدند و براي قاتل پسرشان درخواست صدور حکم قصاص کردند. سپس سوگل به دفاع از خود پرداخت. او گفت؛ هر چقدر به پدر و مادرم التماس کردم و از آنان خواستم تا از ازدواج من با فريد جلوگيري کنند آنها به حرف هايم توجهي نکردند.
من هم وقتي همه چيز را بر خلاف آمال و آرزوهايم ديدم اين راه را براي خروج از بحران انتخاب کردم. در پايان اين جلسه قاضي رضاييان همراه با چهار مستشار خود وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده که همگي از مجرم بودن سوگل حکايت داشت و همچنين با توجه به اعترافات صريح اين دختر، او را گناهکار تشخيص دادند و به قصاص محکوم کردند.
پس از صدور اين راي پرونده براي تاييد حکم به ديوان عالي کشور ارسال شد اما قضات ديوان با وارد کردن ايرادهايي حکم صادره را خلاف قانون تشخيص دادند. قضات ديوان مشخص نبودن وضعيت روحي و رواني متهم را حين ارتکاب قتل از جمله مسائلي دانستند که راجع به آن تحقيق نشده است. به همين دليل پرونده براي بررسي مجدد به دادگاه کيفري بازگردانده شد.
در دور دوم محاکمه سوگل هيات قضات شعبه 5 دادگاه کيفري با بررسي مجدد پرونده و رفع نقايص آن بر راي گذشته خود تاکيد و پرونده را براي دومين بار به ديوان عالي کشور ارسال کردند. اين بار قضات ديوان حکم را بدون ايراد دانستند و ضمن تاييد آن پرونده را براي اجراي حکم قصاص در اختيار واحد اجراي احکام دادسراي امور جنايي کازرون قرار دادند.

حکم قصاص دختر 37 ساله يي که متهم است براي فرار از ازدواج اجباري نامزد 21 ساله اش را با شليک گلوله به قتل رسانده از سوي قضات ديوان عالي کشور تاييد شد.
به گزارش خبرنگار ما اواسط سال 85 قتل جواني 21ساله به نام فريد به پليس کازرون گزارش شد. در پي اعلام اين خبر اکيپ ويژه يي از کارآگاهان جنايي خود را به محل جنايت رساندند و با پيکر بي جان فريد که براثر اصابت گلوله به قتل رسيده بود مواجه شدند.
ضمن آغاز تحقيقات اوليه براي شناسايي عاملان اين جنايت جسد مقتول براي انجام بررسي هاي تکميلي به پزشکي قانوني منتقل شد. کارشناسان پزشکي قانوني پس از معاينه جسد فريد اعلام کردند او پس از اصابت گلوله به سرش براثر خونريزي داخلي جان داده است.
کارآگاهان سپس به تحقيق از خانواده مقتول پرداختند و دريافتند او چندي قبل زني 37 ساله به نام سوگل را به عنوان نامزد انتخاب کرده بود و قصد داشت به زودي با وي ازدواج کند.

"دختري

منتشر شده در اخباراخبار ازدواجاخبار حوادث

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *