رفتن به نوشته‌ها

دوران دانشجويي بهترين زمان ازدواج است

پژوهشهاي صورت گرفته حاکي است اين رويکرد بيشتر در شرق آلمان و درميان بانوان جوان ديده مي شود. در حال حاضر از هر 11 دانشجوي شرق آلمان يک نفر صاحب فرزند است و اين در حالي است که پنج سال پيش اين ميزان يک نفر از هر 14 دانشجو بوده است.

آمارهاي موجود از اشتغال به تحصيل 123 هزار دانشجوي متاهل و صاحب فرزند در دانشگاههاي آلمان حکايت دارد. اين افراد که حدود 7 درصد جمعيت دانشجويي اين کشور را تشکيل مي دهند، دوران تحصيل را زمان مناسبي براي تشکيل خانواده تشخيص داده اند.

اين همان موضوعي است که کارشناسان پس از تحقيقات بسيار به آن پي برده و تاکيد کرده اند، براي اجراي سياستهاي موفق دولت در حوزه جمعيت و جامعه بايد عمل به آن در دستور کار نهادهاي اجرايي و مشاوره اي اين کشور قرار گيرد.

به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از اشپيگل، کارشناسان مسائل خانواده در آلمان معتقدند دوران تحصيل در دانشگاه بدليل ايجاد انعطاف بيشتر و آمادگي در جوانان بهترين زمان ممکن براي تشکيل خانواده و بچه دار شدن است.

بدليل کاهش ميزان زاد و ولد در دهه هاي اخير در آلمان، سياستمداران، جامعه شناسان و بسياري از صاحب نظران اين کشور بر اين نکته اذعان دارند که ازدواج و در پي آن صاحب فرزند شدن، از مهترين موضوعاتي است که بايد در دستور کار دولت قرار گيرد.
آمارها نشان مي دهد بسياري از جوانان آلماني با درک اين واقعيت اقدام به ازدواج در دوران دانشجويي مي کنند. آنها با اين استدلال که پس از فراغت از تحصيل و اشتغال، درصورت بچه دار شدن قادر به مراقبت صحيح از فرزند خود نبوده و از پيشرفت کاري باز خواهند ماند، چنين تصميمي را اتخاذ مي کنند.
منتشر شده در اخبار ازدواجازدواجمقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *