رفتن به نوشته‌ها

کاهش فاصله ميان بلوغ جنسي و بلوغ اجتماعي ضرورت يک جامعه سالم است

مدرس دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران ريشه برخي از بي تعهدي هاي بعد از ازدواج را در عدم پاسخگويي درست و به موقع به نيازهاي جنسي دانست و گفت: وقتي از نياز به ارتباط با جنس مخالف صحبت مي کنيم ، منظور فقط ارتباط جنسي نيست، بلکه نوجوان در سن بلوغ نياز به تعلق عاطفي به جنس مخالف دارد و تمايل هاي قلبي و نياز به اتکاي اجتماعي به جنس مخالف در او شکل مي گيرد.شرع مقدس و عقلاي بشر با تاييد اين نيازها تشکيل خانواده را بهترين راه تأمين و تنظيم تمايلات جنسي در اين سن مي دانند.

هاشمي در پايان تأکيد کرد: براي داشتن جامعه اي سالم، متعهد و بااخلاق همه قشرها به ويژه خانواده ها و متوليان فرهنگي بايد جوانان را به سوي تشکيل خانواده در سنين پايين تر سوق دهند و با ايجاد تسهيلات مناسب شرايط ازدواج آسان را براي آنان فراهم کنند.

به گزارش باشگاه جواني برنا، “سيد ضياء هاشمي” اظهار داشت: با افزايش ارتباط هاي انساني و بالا رفتن ميزان تحريکات اجتماعي و فرهنگي، از سويي پديده بلوغ زودرس در جامعه ايجاد شده و از سوي ديگر با توجه به مشکلات و موانع ازدواج سن بلوغ اجتماعي و توانايي تشکيل خانواده بالا رفته. بنابراين شکاف بين بلوغ زيستي و بلوغ اجتماعي بيشتر شده است.دقيقا در اين مقطع سني است که نياز به ارتباط با جنس مخالف شديدتر مي شود در حالي که پاسخي براي آن نيست.

وي در ادامه افزود: وقتي در يک بازه 10-15 ساله يک نياز طبيعي براي جوان بي پاسخ بماند، در وجود او تبديل به عقده هاي رواني فشرده و متراکم مي شود.کساني که مدت زيادي گرسنگي کشيده اند و نيازشان ارضاء نشده، براي تأمين اين نيازها دچار حرص و ولعي مي شوند که گاهي بعد از تشکيل خانواده هم به قدر کافي فروکش نمي کند و عقده هاي فروخورده اي کماکان در وجود فرد باقي مي ماند.
منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهاخبار کودکان و جوانانمقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *