رفتن به نوشته‌ها

وقوع طلاق عاطفي در ميان زوج هاي جوان

با اين حال و با وجودي که تجمل گرائي و تشريفات در همه طبقات جامعه وجود دارد و محدود به قشرخاصي نيست اما نمي توان گفت که تجمل گرائي و عوارض آن صرفاً ناشي از ازدواج هاي پر هزينه است .

از يک سو مشغله زندگي موجب مي شود که مردان براي تامين هزينه زندگي در چند نوبت و شيفت کار کند و از ديگر سو مطالبات غيرعادي زندگي زناشوئي ضمن افزودن مسئوليت زندگي وضعيت دشواري را به وجود مي آورد که به تدريج باعث دوري زوجين از يکديگر مي شود .

به گزارش ایونا ، معاون فرهنگي سازمان ملي جوانان در اين باره مي گويد : از جمله مواردي که باعث کاهش شيريني زندگي مي‌شود چند نوبت کارکردن مرد در بيرون از خانه است .

عصارنيا خاطر نشان مي کند که اگر رسانه ملي صحنه هاي بعد از عروسي و زندگي افراد اهل تجمل را به تصوير مي کشيد به خوبي مشخص مي شد که خيلي از زوجين بعد از ازدواج هاي تجملي رنگ آرامش به خود نمي بينند و ناچاراً به دنبال راههاي فرعي و غيرمعمول مي روند .

وي در ادامه مي افزايد : وقتي که زن و شوهر مجبور باشند براي تامين زياده خواهي هايشان زياد کار کنند و ساعات بيشتري از يکديگر دور باشند ، لحظات خوش با هم بودن در خانواده نيز به حداقل مي رسد و در نتيجه طلاق عاطفي بوجود مي آيد .

کارشناسان مي گويند طلاق عاطفي زمينه ساز جدائي زوجين از يکديگر بوده و به تدريج آنها رابه ادامه زندگي مشترک دلسرد مي کند .

وقتي که زن و شوهر مجبور باشند براي تامين زياده خواهي هايشان زياد کار کنند و ساعات بيشتري از يکديگر دور باشند ، لحظات خوش با هم بودن در خانواده نيز به حداقل مي رسد و در نتيجه طلاق عاطفي بوجود مي آيد .

به گزارش ایونا ، پرداختن بيش از حد به تجملات و برپائي جشن هاي عروسي تجمل گرايانه در دراز مدت مي تواند باعث سردي روابط زناشوئي شود .

طلاق عاطفي که به سردي و بي علاقگي زوجين به يکديگر در خلال زندگي زناشوئي اطلاق مي شود ، ناشي از تجمل گرائي ، اسراف در هزينه هاي زندگي ، چشم و هم چشمي ، صرف هزينه‌هاي غير منطقي و زياده خواهي زوجين بوده که به تدريج زندگي مشترک افراد را دستخوش ناملايمات قرار مي دهد .

""

منتشر شده در اخبار حقوقی خانوادهاخبار خانوادهاخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *