رفتن به نوشته‌ها

ازدواج چهارمين اولويت جوانان کشور است

وي با اشاره به تحقق 840 هزار ازدواج در سال 86 و به تعويق افتادن 660 هزار ازدواج در اين سال افزود: لازم است كه با توجه به اهميت پايداري ازدواج و كاهش نرخ طلاق، تعداد واقعه ازدواج در سال افزايش يابد. در چهار ماهه نخست سال جاري شاهد رشد 9 درصدي ازدواج نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بوده‌ايم اما در كنار آن ميزان طلاق نيز 5 درصد رشد يافته و اعتياد، مشكلات اقتصادي و عدم سازگاري و تفاهم در صدر علل وقوع طلاق قرار گرفته است.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان ملي جوانان ميانگين اختلاف سني زوج‌هاي جوان در كشور را سه سال و هفت ماه اعلام كرد و اظهار داشت: هم اكنون براي تسهيل ازدواج جوانان و تقويت پايداري خانواده‌ها نيازمند الگوسازي و نهادسازي هستيم. در اين مسير با توجه به شعار ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پايدار، لازم است كه از الگوهاي سليقه‌اي و شخصي فاصله بگيريم و الگوهايي را متناسب با شرايط امروز و اقشار رنگين كماني جوانان طراحي كنيم. در سال جاري و همزمان با روز ازدواج جوانان در تاريخ 10 آذر ماه نخستين جشنواره مطلع عشق با همكاري صدا و سيما و به منظور تقدير از خادمين، چهره هاي الگويي ازدواج، اساتيد و خيرين برگزار مي شود.

وي با اشاره به نتايج آخرين پيمايش صورت گرفته از سوي سازمان ملي جوانان در سال 85 تصريح كرد: ازدواج چهارمين اولويت جوانان است. از اين رو بحث حساس سازي و تشريح ضرورت و اهميت تشكيل خانواده در سطح جامعه الزامي است. در اين راستا كارشناسان، اساتيد دانشگاه ها، روحانيون و گروه هاي مرجع وظيفه حساسي را در ارتباط با خانواده ها و جوانان دارند. آموزش و مشاوره از ديگر موضوعات مورد توجه است كه با نهادسازي و ارائه خدمات مشاوره همسريابي محقق مي شود. هم اكنون 10 مركز موفق در اين زمينه شناسايي شده اند كه الگوهاي آنان بررسي و آسيب شناسي شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان ملي جوانان در نخستين نشست سراسري هم انديشي صاحبنظران ازدواج و خانواده با اشاره به وجود 12 ميليون جوان در آستانه ازدواج در كشور و ضرورت تحقق شش ميليون ازدواج، از به تعويق افتادن نيمي از اين ازدواج‌ها خبر داد.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان ملي جوانان در نخستين نشست سراسري هم انديشي صاحبنظران ازدواج و خانواده با اشاره به وجود 12 ميليون جوان در آستانه ازدواج در كشور و ضرورت تحقق شش ميليون ازدواج، از به تعويق افتادن نيمي از اين ازدواج‌ها خبر داد.

به گزارش باشگاه جواني برنا، در اين اجلاس دو روزه كه با همكاري سازمان ملي جوانان و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و با حضور 300 نفر از اساتيد و صاحبنظران در زمينه ازدواج و تشكيل خانواده برگزار شد، دكتر علي اكبر عصارنيا با تأكيد بر ضرورت هدف گذاري و برنامه ريزي چهارساله براي تحقق شش ميليون ازدواج در كشور گفت: اگر ازدواج همه جوانان تا ده سال آينده را هدف گذاري كنيم، لازم است كه سالانه يك ميليون و 653 هزار ازدواج صورت گيرد تا عدد 16 ميليون ازدواج محقق شده و جامعه به وضع مطلوب دست يابد.
منتشر شده در آمار و گزارشاخبار ازدواجاخبار مردان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *