رفتن به نوشته‌ها

70 درصد آسيب هاي اجتماعي با موضوع طلاق مرتبط است

“قندفروش” تاکيد کرد: وقتي مطالبات زنان را در جامعه مي بينيم، اشتغال يکي از مطالبات عمده جامعه زنان است و زماني به صورت جدي مطرح مي شود که طلاقي رخ دهد و تامين هزينه هاي زندگي به عهده زن قرار گيرد.
وي با بيان اينکه “ناتواني در برنامه ريزي براي رفع اين مشکل، هزينه هايي را متوجه جامعه مي کند”، گفت: مي توان با برنامه ريزي مناسب براي تحکيم بنيان خانواده مانع از بروز اين قبيل مشکلات شد.
مدير کل امور بانوان و خانواده استانداري تهران خاطر نشان کرد: براي دور دوم سفر رييس جمهوري پيشنهاد مي شود، اعتبار مناسبي براي آموزش زوجين قبل از ازدواج تخصيص يابد و حتي در واحدهاي درسي دانشگاهي نيز تحکيم بنيان خانواده با زبان نو مطرح شود و بخشي از اعتبارات آسيب هاي اجتماعي به موضوع تحکيم بنيان خانواده اختصاص يابد.
“قندفروش” ايجاد مراکز آموزشي براي خانواده ها به ويژه زوج هاي جوان را قبل و حين ازدواج امري ضروري و موثر در جهت کاهش آمار طلاق دانست و گفت: بايد زوج هايي را که داراي مشکلات و اختلافات در زندگي مشترک هستند، شناسايي کرد و آموزش هاي لازم براي تثبيت زندگي زناشويي را به آنان آموخت.
وي افزود: امروزه ترکيب خانواده ها متفاوت تر از قبل شده است. ترکيب سنتي جاي خود را در بين خانواده ها از دست داده است و ارتباط ميان کوچکترها با بزرگترها کمتر شده است. امروز خانواده جوان به حد کافي از تجربيات مفيد ريش سفيدان و اقوام براي تثبيت زندگي خود استفاده نمي کنند.
مدير کل امور بانوان استانداري تهران اظهار داشت: فرزندان ديگر ارتباط سنتي را قبول نمي کنند و والدين برنامه ايي براي زندگي مشترک فرزندان خود ندارند.
“قندفروش” توضيح داد که “امروز خانواده ها ترجيح مي دهند بيشتر در مورد موضوعاتي چون ادامه تحصيل فرزندان اظهار نظر کنند و کمتر اطلاعاتي پيرامون زندگي مشترک به آنها مي دهند.
وي تاکيد کرد: طلاق مهمترين موضوعي است که باعث بروز مشکلات براي همه افراد خانواده به خصوص زنان و فرزندان مي شود، پس تلاش کنيم با اجراي برنامه هاي آموزشي مانع از بروز اين پديده در خانواده و ايجاد مشکلات متعدد در جامعه شويم.
مدير کل امور بانوان و خانواده استانداري تهران گفت: کارشناسان معتقدند 70 درصد از آسيب هاي اجتماعي به صورت مستقيم و غير مستقيم با موضوع طلاق مرتبط است.
""
“فرحناز قندفروش” روز جمعه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: با اين حال براي آموزش خانواده ها به خصوص جوانان در آستانه ازدواج و به منظور تلاش براي کاهش ميزان آسيب هاي اجتماعي هيچ اعتبار و رديف بودجه اي ديده نشده است.
وي تصريح کرد: رويگرداني جوانان از ازدواج يک دليل عمده دارد و آن هم اطمينان نداشتن از تثبيت زندگي است، چون طلاق هاي زدورس سبب شد جوانان ديد مثبتي در اين زمينه نداشته باشند.
مدير کل بانوان استانداري تهران ظهار داشت: موضوع زنان ويژه، اعتياد زنان و طلاق و عدم تثبيت بنيان خانواده ها از جمله مشکلاتي است که بايد براي آن برنامه ريزي شود و تلاش کنيم با اجراي برنامه هاي هدفمند اين موضوعات را تحت کنترل قرار دهيم.

منتشر شده در اخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *