رفتن به نوشته‌ها

تجاوز به بیش از 2000 زن و دختر در کمتر از یک ماه

این گزارش که توسط ائتلاف دفاع کنگو، مجموعه ای از 64 آژانس کمک های داخلیو بین المللی و گروههای حقوق بشر، منتشر شده است، شامل آخرین اتهامات تأسف بار دراستان کیوو که از نظر معادن بسیار غنی است، می باشد .

گرچه کنگو با وجود هرج و مرج های بسیار توانست در سال 2006 انتخابات موفقی رابرگزار کند، اما اغلب با حملات مختلف شورشیان به غیرنظامیان مواجه است .

حافظانصلح سازمان ملل، دیپلمات های اروپایی، و اتحادیه آفریقا تلاش های بسیاری را انجامدادند تا زنان و دختران را از حملات شورشیان مصون دارند که تا کنون این میانجیگریها با شکست روبرو شده است .

این گزارش ها همچنین می افزاید بیش از 2 هزار و 200پرونده تجاوز به دختران و زنان کنگو، در ماه ژوئن 2008 تنها در استان شمالی کیووگزارش شده است که نسبت به تمام این کشور بزرگ، گزارش کاملی نیست و شمار زیادی ازقربانیان حملات جنسی در سراسر این جمهوری دموکرات گزارش نشده است .

بر اثر آخرین گزارش های رسیده، بیش از 2 هزار زن و دختر اهل جمهوری دموکرات کنگو درماه گذشته مورد تجاوز قرار گرفته اند .

 

به گزارش ایونا به نقل از خبرگزاری رویترز ، بر اساس این اسناد، در کنگو دختران و زنان بسیاری وجوددارند که با وجود اینکه مورد تجاوز قرار می گیرند اما گزارش تجاوز به آنها به هیچوجه تا کنون منتشر نشده است .

از زمان امضای 23 قرار داد میان شورشیان، شبهنظامیان و مقامات دولتی کنگو در آغاز سال میلادی جدید تا کنون، یکصد و 50 هزارغیرنظامی از وهم ادامه خشونت های وحشتناک شورشیان مجبور به ترک خانه های خودشدند .

""

منتشر شده در اخبار زنانحقوق زنانگزارش و آمار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *