رفتن به نوشته‌ها

قانون تسهیل ازدواج جوانان در دولت و مجلس به طور همزمان پیگیری می شود



علاوه بر این اساسنامه صندوق مهرامام رضا(ع) با درج اصلاحات از سوی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ، به عنوان صندوقاندوخته ازدواج جوانان ذیل قانون تسهیل ازدواج ، جهت تصویب به مجلس شورای اسلامیارائه شده است .


وی تأکید بر ارائه برنامه عمل ازدواج از سوی دستگاه های عضو ستادرا از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه اعلام کرد و اظهار داشت: برخی دستگاه هانسبت به عملیاتی کردن مصوبات شورای عالی جوانان در ارتباط با برنامه های فرهنگیازدواج ضعیف عمل کرده اند .

در عین حال بخشی از اقدامات دستگاه های اجرایی در حوزههای مختلف مرتبط با جوانان نظیر دوره های آموزشی سربازان و تدوین بسته های فرهنگیازدواج آغاز شده و در حال پیگیری است.

مهندس مختاری بررسی سیاست ها و برنامههای ارتقای هویت ایرانی جوانان جهت ارائه به شورای عالی جوانان را از دیگر دستوراتسی و دومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اعلام کرد و افزود : کمیته هویت بهریاست نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و با توجه به اصلاحات مطرح شدهدر این کمیته مقرر شد که ابعاد و مؤلفه های دینی و ملی هویت جوانان مورد بازنگریقرار گیرد .

این اصلاحات در جلسات آتی کمیته بررسی و به تصویب جلسه شورای عالیجوانان خواهد رسید. پیشنهاد شده است که این جلسه با حضور رئیس جمهور در هفته منتهیبه روز جوان در تاریخ 23 مرداد ماه برگزار شود.

وی از بررسی برنامه ملی ارتقاینقش نهاد خانواده در امور جوانان در جلسه ستاد خبر داد و تصریح کرد: با توجه بهبررسی برنامه تحکیم بنیاد خانواده در مرکز امور زنان و خانواده مقرر شد که نظراتدستگاه ها پیرامون برنامه ملی ارتقای نقش نهاد خانواده در امور جوانان، در این مرکزبررسی شده و کلیات برنامه به تصویب شورای عالی جوانان برسد.

مدیر کل دفترساماندهی امور جوانان بررسی وضعیت اعتبارات برنامه های ساماندهی امور جوانان و پیشبینی بودجه مشارکت، ازدواج، اوقات فراغت و هویت جوانان ذیل ردیف بودجه دستگاه هایاجرایی و برنامه ملی توسعه و ارتقای مشارکت اجتماعی جوانان را از دیگر موضوعات اینجلسه اعلام کرد و گفت: این برنامه ملی در کمیته مشارکت جوانان بررسی و مقرر شد کهابعاد مشارکت اجتماعی جوانان به شکل گسترده تری در برنامه طرح شود. کاهش سن رأیدهندگان به 15 سال از جمله موضوعات مورد پیگیری از سوی سازمان ملی جوانان است.

گفتنی است، سی و دومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور نمایندگانتام الاختیار 17 دستگاه اجرایی کشور، طی سفری دو روزه در مشهد مقدس برگزار شد .

دراین جلسه، گزارشی از اقدامات و برنامه های معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضویارائه و جلسات کمیته های ازدواج، مشارکت اجتماعی جوانان و هویت برگزار شد .

مدیر کل دفتر ساماندهی امور جوانان با اشاره به برگزاری سی و دومین جلسه ستاد ملیساماندهی امور جوانان در مشهد مقدس، از تأکید بر پیگیری همزمان قانون تسهیل ازدواججوانان در دولت و مجلس خبر داد .

 

به گزارش  ایونا به نقل از روابط عمومی سازمان ملی جوانان، مهندس علیرضا مختاری با اشاره به تنظیمآیین نامه اجرایی این قانون از سوی سازمان ملی جوانان و ارائه اساسنامه صندوق مهرامام رضا(ع) به مجلس شورای اسلامی گفت : آیین نامه اجرایی قانون تسهیل ازدواج جواناندر دستور بررسی کمیسیون اجتماعی هیئت دولت قرار دارد که سازمان ملی جوانان تسریع درروند تصویب این آیین نامه را پیگیری خواهد کرد .

منتشر شده در اخباراخبار ازدواج

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *