رفتن به نوشته‌ها

تشریفات ممنوع !.. دولت چیت در تشریفات عروسی دخالت میکند

دولت چین در تلاش برای از بین بردن گرایش روزافزون برخی چینی‌ها به جشن‌های عروسی مجلل و پرهزینه است. مقامات چین همچنین می‌خواهند مراسم سرگرمی‌های شوخی‌آمیز قبل از مراسم ازدواج را متوقف کند که در مواردی ممکن است با حرکات خشن و جنسی همراه باشد.

مسئولان گفته‌اند این جشن‌های عروسی هم خیلی اسراف‌آمیز و هم خلاف ارزش‌های سوسیالیستی و ارزش‌های چین است.

همچنین برگزاری نوعی از مراسم سنتی در این کشور که زوج‌ها را مکلف به انجام کارهای سخت و خطرناک می‌کند و آنها را گاهی در شرایط حقارت آمیزی قرار می‌دهد، نیز از کنترل خارج شده است.

مسئولان در پکن گفته‌اند که این راه حل می‌تواند تلاش برای استانداردسازی مراسم به شکل ساده و سنتی آن باشد.

حالا که برگزاری جشن‌های بزرگ عروسی در چین مد شده است، مردم چین مثل بسیاری از کشورهای دیگر، خودشان را در رقابتی روزافزون با همسایگان و دوستان در برگزاری این گونه جشن‌ها می‌بینند.

سئولان همچنین گفته‌اند که برای مبارزه با "گرایش‌های منفی اجتماعی و ارزش‌های غلط" این مراسم باید مطابق ارزش‌های سوسیالیستی و فرهنگ سنتی چین برگزار شودحق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionمسئولان همچنین گفته‌اند که برای مبارزه با “گرایش‌های منفی اجتماعی و ارزش‌های غلط” این مراسم باید مطابق ارزش‌های سوسیالیستی و فرهنگ سنتی چین برگزار شود

این یعنی پذیرایی‌های مجلل و پرهزینه، لباس‌های شیک و گران‌قیمت، عکسبرداری عروسی در خارج از کشور و انجام دادن هر کاری بدون در نظرداشت هزینه آن.

از مهمانان هم انتظار می‌رود هدیه‌های گران‌قیمیتی با خود بیاورند.

مراسم خشن و حرکات جنسی

هفته گذشته تازه‌ دامادی در حالی که می‌خواست از مراسم شوخی‌آمیز ولی خشن قبل از مراسم ازدواج فرار کند، با خودرویی تصادف کرد. یکی از بخش‌های این مراسم بستن دست و پا کتک زدن داماد بوده است.

یک هفته قبل از آن چند ساقدوش عروس توسط شیشه‌های شکسته زمانی زخمی شدند که گروهی از دوستان و خانواده داماد با شکستن شیشه‌های خانه عروس توسط تبر خواستند وارد خانه عروس شوند.

گزارش‌هایی هم وجود دارد که در چنین مراسمی عروس وادار به تقلید حرکات جنسی شده است و یا برخی در برخورد با ساقدوش عروس تا مرحله آزار جنسی پیش رفته‌اند.

بنا به خبرگزاری شینهوا در چین، وزارت امور مدنی چین با محکوم کردن چنین مراسمی آن را “اسراف و پوچی” خوانده است و پیشنهاد کرده به جای چنین جشن‌هایی، مراسم “ساده و متوسط” برگزار شود.

مسئولان همچنین گفته‌اند که برای مبارزه با “گرایش‌های منفی اجتماعی و ارزش‌های غلط” این مراسم باید مطابق ارزش‌های سوسیالیستی و فرهنگ سنتی چین برگزار شود.

یکی از مسئولان به تلویزیون دولتی چین گفته است که مسئولان قرار است “راهنمای روند جشن‌های عروسی و مبالغ هدایای نقدی را تعیین خواهد کرد.”

بار اول نیست که چین در تلاش کنترل چنین مواردی در این کشور است.

در سال ۲۰۱۶ حزب کمونیست رشته‌ای از دستورالعمل‌هایی را منتشر کرد که در آن چگونگی برگزاری جشن عروسی بر اساس این حزب نیز بود.

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار خواندنی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *