رفتن به نوشته‌ها

والدین در فرانسه حق کتک زدن فرزندانشان را ندارند !

نمایندگان مجلس فرانسه با اکثریت بالا به لایحه‌ای رای داده‌اند که والدین را از کتک زدن بچه‌ها منع می‌کند.

هدف از لایحه “تنبیه یا تحقیر بدنی” که قرار است بعد از تصویب در مجمع ملی فرانسه در سنا هم به رای گذاشته شود، اطمینان یافتن از خشونت‌‌آمیز نبودن رفتارهای والدین در برخورد با کودکان و تربیت آنها است.

فعالان حقوق کودکان می‌گویند حدود ۸۵ درصد والدین فرانسوی در مقطعی به تنبیه بدنی کودکان روی آورده‌اند.

تلاش‌های قبلی فعالان فرانسوی برای ممنوعیت کتک زدن در خانه شکست خورده بود، هر چند که این ممنوعیت از مدت‌ها پیش در مدارس فرانسه اجرا می‌شده است.

قانونگذاران فرانسوی در اولین ساعات صبح روز جمعه بعد از بحث شبانه در مجمع ملی، با ۵۱ رای مثبت در برابر یک رای منفی لایحه ممنوعیت را تصویب کردند.

مود پوتی، نماینده مجمع ملی فرانسه و از حامیان لایحه به خبرگزاری فرانسه گفت که هدف اصلی لایحه این است که جامعه را تشویق کند که نگاه خود را به این موضوع تغییر دهد.

در فرانسه هم مانند دیگر کشورهای اروپایی خشونت علیه کودکان جرم محسوب می‌شود اما هم‌زمان به والدین اجازه می‌دهد که فرزندان خود را “در سطحی قابل قبول” تنبیه کنند.

تصمیم درباره جرم یا قابل قبول بودن تنبیه والدین به عهده دادگاه است و در بسیاری از موارد چنین پرونده‌هایی جنجالی می‌شود.

هفته گذشته چهار عضو یک خانواده در شهر مولوز در شرق فرانسه، بعد از آن که یک پسر ۹ ساله به دلیل ضرب و جرح جان خود را از دست داد، دستگیر شدند.

منابع پلیس به رسانه‌های محلی گفتند که این پسربچه تکالیف مدرسه‌اش را انجام نداده بود و به همین دلیل او را با دسته جارو کتک زده بودند.

اگر لایحه ممنوعیت کتک زدن بچه‌ها در خانه در سنای فرانسه هم تصویب شود، فرانسه پنجاه و پنجمین کشوری خواهد بود که تنبیه بدنی کودکان از سوی والدین را ممنوع می‌کند.

بی بی سی فارسی

منتشر شده در اخبار حوادث خانوادهاخبار خانوادهاخبار کودکان و جوانان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *