رفتن به نوشته‌ها

حمایت روحانیون ايران از آموزش مسایل جنسی

او در مقاله ای با عنوان «آیت الله ها و سکس» می گوید که روحانیون ایران مشکلی با آموزش منطقي مسایل جنسی ندارند: «ایران در مورد آموزش مسايل جنسی نسبت به بیشتر کشورهای منطقه متفاوت است. در سال ۲۰۰۵ وزارت پست ايران برای اولين بار تمبری با روبان قرمز که سنبل هشدار و اطلاع رسانی در باره بيماری ايدز است، منتشر کرد. هم اکنون نيز دستگاه های خودکار فروش سرنگ و کاندوم در تهران نصب شده است.»در مقاله خبرنگار گاردین آمده است: « وضعيت مواد مخدر پس از حمله نيروهای بين المللی به رهبری آمريکا به افغانستان بدتر شده است چرا که سالانه ۲۵۰۰ تن مواد مخدر از اين کشور وارد ايران می شود.»

گاردين از تلاش های دولت ایران در بيش از دو دهه گذشته برای مبارزه با ايدز و ويروس اچ ای وی می نويسد: «در دهه هشتاد ميلادی بود که دولت ايران تصميم گرفت در مورد بيماری ايدز اطلاع رسانی کند و کارزار راه بياندازد، يعنی مدت کمی پس از آنکه بريتانيا برای نخستين بار دست به تبليغات زد تا به مردم در مورد خطراتی که اچ ای وی دارد هشدار دهد.»

اين مقاله می افزايد: در سال ۲۰۰۲ ميلادی نيز مطالعات گسترده ای در شهر تبريز نشان داد که تعليم در مورد مسايل جنسی در مدارس می تواند راه موثری برای پيشگيری از شيوع اچ ای وی شود.

گاردین می نویسد:« با وجود آن كه حمايت روحانيون قم و مشهد از اين طرح حمايت کردند ولی بوروکراسی ايران مانع از اجرای اين طرح شد و ايران نتوانست مبدل به يکی از پيشتازان جهان برای جلوگيری از شيوع اچ ای وی و مبارزه با ايدز شود.»

به نوشته این روزنامه انگلیسی برنامه توسعه سازمان ملل، ايران را از برخی جهات دارای بهترين امکانات برای آموزش و مسايل بهداشتی در منطقه می داند.

این مقاله در ادامه سخن گفتن و آموزش مسایل جنسی در ایران را آسانتر از بسیاری کشورهای منطقه دانسته و می نویسد:«حکومت شيعه ايران بر خلاف بسياری از کشورهای سنی و مسيحی، بی مهابا، با جوانان در مورد مسايل جنسی و خطراتی که می تواند در انتظار آنها باشد سخن می گوید. کافی است ايران را با امارات متحده عربی مقايسه کنيم که ۸۰ درصد جمعيت آن در فقر زندگی می کنند و دولت امارات در مورد تجارت سکس چشمان خود را بسته است.»

مارک سيزست، که از معدود خبرنگاران انگلیسی زبان ساکن تهران است، سه شنبه ۲۱ خرداد ماه مقاله ای در سایت روزنامه انگلیسی زبان گاردين در باره آموزش مسایل جنسی در جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد. او در این مقاله گفته است که این مسئله در ایران بر خلاف بسیاری از کشورها تابو نیست.
اين مقاله می افزايد: «دولت ایران ده ها ميليون دلار برای برنامه های مبارزه با ايدز صرف کرده است و ان جی او ها که از حمايت مالی دولتی برخوردارند مايلند در مورد سخنان تمسخر آمیز محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، که گفته است برای درمان ايدز داروی گياهی پيدا شده پافشاری کنند…..>>>

منتشر شده در اخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *