رفتن به نوشته‌ها

بیماری “لوپوس” در کمین دختران و زنان جوان

 به گفته وی خستگی های ممتد و غیر عادی، ضعف دائمی، خارش، تب پاسما، کم اشتهایی ممتد، کاهش وزن ناخواسته، ریزش زیاد مو، خون دماغ، حساسیت های پوستی بی دلیل، کهیر، درد و ورم مفاصل، درد قفسه سینه که با تنفس افزایش می یابد، کمبود نفس، سرفه های همراه با خونریزی، سردردهای غیر معمولی و دائمی، سرگیجه و تهوع، مشاهده خون در ادرار و دردهای ممتد و متوالی شکمی از جمله علائم و نشانه های هاله سرخ “لوپوس” است .

 قاسمی با بیان اینکه ریشه و دلایل اصلی ابتلا به “لوپوس” ناشناخته است، تصریح کرد: عوامل ژنتیکی، محیطی، استرس، دود سیگار، هیجانات و خستگی های مفرط، نور شدید آفتاب، عفونت ها، آنتی بیوتیک ها و فشارهای عصبی از موثرترین عوامل بروز این بیماری است .

 رئیس انجمن بیماران کلیوی با بیان این که بخش عمده ای از این بیماران می توانند از مبتلایان انواع بیماریهای کلیوی باشند، توصیه کرد: همه افراد به ویژه اعضای خانواده هایی که در میان خانواده و فامیل خود شاهد بروز این بیماری هستند به متخصصین مربوطه مراجعه کنند .

گفتنی است ، 10 مه، 21 اردیبهشت روز جهانی “لوپوس” نامگذاری شده است .

همزمان با روز جهانی” لوپوس” متخصصین نسبت به احتمال بروز این بیماری در تمام افراد جامعه به ویژه دختران و زنان جوان هشدار دادند .

 به گزارش ایونا ، مصطفی قاسمی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور در این باره گفت: بر اساس نتایج تحقیقات جهانی دختران و زنان 15 تا 45 ساله همواره در معرض ابتلا به این بیماری هستند. حال آنکه لازم است تمام افراد جامعه در سنین مختلف با انجام آزمایش های ساده و مراجعه به پزشکان متخصص از این بیماری پیشگیری و در صورت ابتلا، درمان های سریع و کم عارضه را آغاز کنند .

وی در ادامه با بیان این که نسبت شیوع این بیماری در زنان 9 برابر مردان است ، خاطر نشان کرد: “لوپوس” نوعی بیماری ناشی از اختلال در سیستم ایمنی و دفاعی بدن است که می تواند تمام اندام بدن از انگشتان پا تا سر از جمله قلب، کلیه ها، مغز، مفاصل، پوست، خون و ریه را در بر گیرد .

منتشر شده در اخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *