رفتن به نوشته‌ها

كنگره ملی «خانواده‌پژوهی»

 فرزندخواندگی، آموزش خانواده و زوجين، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، دادرسی در حوزه خانواده و كودك، ضابطين قضايی در حوزه خانواده، نفقه و مهريه، طلاق و انواع آن، حضانت، تلقيح مصنوعی و بررسی ابعاد حقوقی، فقهی و اخلاقی آن، شروط ضمن عقد و كاركردهای آن، جوانان، خانواده و ازدواج، الگوهای همسرگزينی، خانواده و نهادهای اجتماعی و مراكز آموزشی و تربيتی از ديگر محورهای مورد توجه در اين كنگره ملی است . محورهای مورد بحث در اين كنگره شامل حوزه­های علوم­ روانشناختی، علوم اجتماعی، حقوق، علوم اسلامی، علوم تربيتی، سياست‌گذاری اجتماعی، پزشكی اجتماعی و در گستره مسائل مربوط به خانواده است . فراخوان اين همايش از نيمه سال 86 به مراكز پژوهشی اعلام شده كه 438 مقاله در حوزه‌های مختلف برای حضور در اين كنگره مجوز گرفته‌اند كه از اين تعداد 56 مقاله به‌صورت سخنرانی و 266 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود  . برپايی جشنواره «خانواده‌پژوهی» و برگزاری كارگاه‌های مختلف با موضوعات ذكر‌ شده در اين كنگره از جمله برنامه‌های جنبی اين كنگره است .

كنگره ملی «خانواده‌پژوهی» از 23 ارديبهشت‌ماه جاری به‌همت پژوهشكده خانواده در دانشگاه شهيد بهشتی آغاز می‌شود .

 به گزارش ایونا ، تشويق و حمايت از پژوهش­های محققان در حوزه خانواده و گسترش پژوهش­های بين رشته­ای و تعامل نزديك ميان متخصصان و محققان علمی مرتبط با خانواده از جمله اهداف برگزاری اين كنگره است .

ازدواج، خانواده، طلاق در اقوام و فرهنگ‌های مختلف، الگوهای فرهنگی در ازدواج (چندهمسری و ازدواج موقت)، خانواده و تربيت، شيوه‌های فرزندپروری، آموزش والدين، آسيب‌های اجتماعی و خانواده، طلاق ، خشونت خانگی، روابط خارج از ازدواج و نهادهای جايگزين خانواده از جمله موضوعات مورد مطالعه در اين كنگره است .

كنگره «خانواده‌پژوهی» 23 ارديبهشت‌ماه جاری در تالار ابوريحان دانشگاه شهيد بهشتی واقع در تهران، خيابان «اوين» آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد

منتشر شده در اخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *