رفتن به نوشته‌ها

اولین پیوند آلت تناسلی مردانه در آمریکا با موفقیت انجام شد

اولین پیوند آلت تناسلی مردانه در آمریکا، در بیمارستانی در بوستون، با موفقیت انجام شد و جراحان آن را یکی از دستاوردهای تاریخ جراحی قلمداد کردند.

تامس منینگ، بیمار ۶۴ ساله که پزشکان سه سال پیش مجبور شده بودند آلت تناسلی‌اش را به علت سرطان قطع کنند، سومین مرد در دنیا است که این جراحی تجربی برایش انجام شده است.

پزشکان انتظار دارند در چند ماه آینده ادرار کردن و فعالیت جنسی آقای منینگ به وضعیت طبیعی برگردد.

این جراحی پانزده ساعته که بیش از پنجاه پزشک با تخصص‌های مختلف در آن شرکت داشتند تقریبا دو هفته پیش در بیمارستان عمومی ماساچوست انجام گرفت.

مسئولان بیمارستان در بیانیه‌ای خاطر نشان کردند: “اگرچه آسیب به آلت تناسلی مردانه همیشه کشنده نیست اما عوارض روانی آن بسیار سنگین است.”

آقای منینگ امیدوار است با مطرح شدن علنی این جراحی در رسانه‌ها، تابوی صحبت درباره آسیب‌های عضو تناسلی شکسته شود و مردان نیازمند به دنبال روش‌های درمانی مناسب بروند.

او گفت: “امروز فصل تازه‌ای را با امیدواری برای خودم و برای کسانی که از آسیب های تناسلی رنج می برند شروع می‌کنم.”

“این موفقیت را با دیگران تقسیم می‌کنم و امیدوارم که جراحی چنین پیوندی آینده‌ای درخشان داشته باشد.”

در همین بیمارستان مرد دیگری که آلت تناسلی‌اش در تصادف رانندگی متلاشی شده منتظر عضو پیوندی است تا تحت عمل جراحی مشابهی قرار گیرد.

اولین جراحی موفق پیوند عضو تناسلی مردانه سال گذشته در آفریقای جنوبی انجام شد و اکنون مردی که این جراحی بر رویش انجام شد صاحب فرزند شده است.

اولین جراحی پیوند عضو تناسلی مردانه در سال ۲۰۰۶ در چین انجام شد، اما دو هفته بعد از جراحی، به علت مشکلات روانی شدیدی که برای بیمار و همسرش پیش آمد، پزشکان مجبور شدند عضو پیوندی را جدا کننذ.

دکتر کرتیس سترولو، رئیس تیم جراحان امیدوار است که این جراحی راه درمان را برای کسانی که در جنگ عراق و افغانستان دچار آسیب تناسلی شده‌اند باز کند.

او همچنین معتقد است که این جراحی می‌تواند جان کسانی را که دچار آسیب عضو تناسلی شده‌اند نجات دهد چون بعضی از آنها بعلت فشار روانی این ضایعه خودکشی می‌کنند.

کسانی که دچار آسیب عضو تناسلی و مجاری ادراری می‌شونند معمولا دچار افسردگی شده و در تنهایی و انزوا رنج می‌کشند.

منتشر شده در اخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *