رفتن به نوشته‌ها

رابطه جنسی موفق …

رابطه جنسی موفق، ضامن بقای یک ازدواج است، اما آن‌قدر‌ها هم که فکر می‌کنید رسیدن به موفقیت در رابطه جنسی کار ساده‌ای نیست. مشکل از جایی شروع می‌شود که همه فکر می‌کنند بهترین شریک جنسی هستند و همسرشان از داشتن چنین شریکی باید خوشحال باشد، اما در بسیاری از مواقع چنین نیست.
زن و مرد برای آن‌که تحریک شوند و بتوانند به اوج لذت در رابطه جنسی دست یابند، نیاز دارند تا به «اطمینان جنسی» برسند. شاید این کلمه را زیاد شنیده باشید. اطمینان جنسی به زبان ساده یعنی یک زن می‌داند همسرش او را و نیازهای جنسی‌اش را بلد است. می‌تواند به او لذت ببخشد و برایش مهم است که او هم در رابطه نهایت لذت را ببرد. از طرفی مرد هم بداند که همسرش نسبت به توانایی‌های جنسی او اطمینان دارد. این احساس‌ها در زن و مرد منجر به تحریک بیشتر می‌شود.
در حقیقت زن و مرد، دو روی سکه این اطمینان هستند. این‌جاست که باز هم تفاوت جنسیتی خودش را نشان می‌دهد؛ یعنی همان‌قدر که خوب است مرد در رابطه جنسی طوری رفتار کند که شریکش به او و قدرت لذت‌بخشی‌اش ایمان بیاورد، زن خوب نیست چنین رفتاری را داشته باشد، بلکه باید این حس قدرت را به مردش القا کند.
بگذارید کمی ‌ساده‌تر برایتان بگویم: شما خانم‌های محترم خیلی خوب است که به توانایی‌های خود در اطاق خواب مطمئن باشید و چیزی کم نگذارید، اما یادتان نرود که بزرگ‌ترین توانایی شما این است که به همسرتان در ارضاشدن خودتان کمک کنید و این حس را به او بدهید که توانسته شما را به اوج لذت برساند.
اطمینان جنسی چیزی نیست که به سادگی به‌دست بیاید. در کشور ما هم که صحبت‌کردن در مورد این موضوع یک تابو بوده، هرچند به تازگی تغییراتی در جهت آموزش رابطه جنسی ایجاد شده است، اما فقدان این موضوع به میزان لازم، باعث می‌شود بسیاری از زن و شوهر‌ها بدون آن‌که بدانند واقعاً چه می‌خواهند و چه‌چیزی در رابطه جنسی برایشان جذاب است، یا یک رابطه تکراری را انجام دهند و یا با تقلید اشتباه از فیلم‌های پورنو به خودشان و همسرشان صدمه وارد کنند. اطمینان جنسی و یک رابطه موفق تنها از طریق صحبت‌کردن زن و شوهر به دست می‌آید. این اشتباه است که مردان فکر کنند همه‌فن‌حریف هستند و زنان هم توقع داشته باشند شوهرشان همه‌چیز را راجع به بدنشان بداند و برعکس.
در جایی خواندم که خانمی ‌نوشته بود: “اگر من به همسرم بگویم که این کار را ده بار برای من تکرار کند و یا آن کار را این‌طور بیشتر دوست دارم، در حکم یک لقمه حاضر آماده برایش می‌شود و هیچ تلاشی نمی‌کند و به مرور گرفتار تکرار می‌شویم. همسرم باید خودش تلاش کند تا من به خواسته‌هایم برسم. من هم همین کار را برای او می‌کنم.”
اگر شما هم چنین فکر می‌کنید، پس حتماً می‌پذیرید که همسرتان پیش از شما با افراد زیادی رابطه برقرار کرده باشد و از آن‌ها در مورد چگونگی عملکرد خود پرسیده و به اصطلاح رفع اشکال کرده باشد. شما طبق چرخه جنسی خودتان و چیزهایی که شنیده‌اید فکر می‌کنید برای همسرتان سنگ تمام می‌گذارید؛ درحالی‌که او خواسته‌های دیگری دارد، همسرتان هم همین‌طور؛ پس بهترین راه این است که با هم در این مورد حرف بزنید. نه خجالت دارد و نه باعث می‌شود همسرتان فکر کند چقدر پرمدعا هستید؛ اتفاقاً اگر دو طرفه خواسته‌هایتان را بگویید خیلی بهتر است.
تخیل‌های عاشقانه با زندگی واقعی خیلی فرق دارد؛ در زندگی واقعی نباید از بیان ریز خواسته‌هایتان بترسید. شریک زندگیتان خوشحال می‌شود وقتی ببیند عمل او شما را به اوج لذت می‌رساند.
برای آن‌که کارتان کمی ‌راحت شود و نیازی به بیان مستقیم نداشته باشید، می‌توانید یک کتاب آموزش روابط جنسی بخرید و هرکدام با یک رنگ زیر جملاتی را که به نظرتان خیلی درست است، خط بکشید. وقتی همسرتان این کتاب را می‌خواند، متوجه می‌شود که شما هم این گفته را تأیید کرده‌اید؛ پس حتماً اگر آن رفتار را انجام دهد، دوست خواهید داشت.
وقتی کتاب را هر دو جداگانه خواندید، می‌توانید در مورد نوشته‌های کتاب با هم حرف بزنید؛ بگویید، بشنوید، تأیید و یا رد کنید.
هر دوی شما باید بدانید که زنان و مردان درست است که هرکدام چرخه جنسی متفاوتی دارند، اما این به معنی این نیست که همه زنان یک نوع رابطه را دوست دارند و یا همه مردان از یک‌سری کارها لذت می‌برند.
فانتزی‌های افراد بسیار متفاوت است و این را فقط خود آن‌ها می‌توانند به شما بگویند و لاغیر. می‌شود وقتی با هم صحبت کردید، کارهای مختلف و خواسته‌های مختلف را انجام دهید. مثلاً آقا به همسرش بگوید این‌بار در هنگام معاشقه دست مرا بگیر و در قسمتی از بدن خود بگذار که بیشتر دوست داری یا با صدای نفس‌هایت به من بفهمان که چقدر به نقاط حساس بدنت نزدیک می‌شوم.
البته یک چیز را هم فراموش نکنید که رابطه جنسی موفق در اوج علاقه و عشق معنی پیدا می‌کند و این حرف‌ها به این معنی نیست که شما مانند دو روبات وارد عمل شوید و مدام در حال چک‌کردن خود و طرف مقابل باشید. حکم لازم‌الاجرایی صادر نمی‌شود؛ فقط نسبت به ترجیحات همسرتان آگاهی پیدا می‌کنید و آن‌ها را انجام می‌دهید. هر دوی شما باید برای داشتن رابطه جنسی متنوع و زیبا، کارهای جدید را آزمایش کنید، اما هر زمانی که دلتان خواست، می‌توانید به کارهای قبلی هم برگردید.
اطمینان جنسی که ابتدای مقاله در مورد آن گفته شد، نباید یک اطمینان کاذب باشد، بلکه باید بر پایه واقعیتی بنا شود که شما و همسرتان با تلاش و آگاهی آن‌را به‌دست آورده‌اید. مرد بداند که می‌تواند همسرش را ارضا کند و زن مطمئن باشد که شوهرش او را بلد است.
موفق باشید و از یکدیگر بی‌نهایت لذت ببرید.
منتشر شده در بهداشت جسمی جنسی خانوادهبهداشت روحی و روانی خانوادهتوصیه ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *