رفتن به نوشته‌ها

رابطه جنسی خوب چیست؟

رابطه جنسی یکی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد است (بعد اقتصادی، بعد عاطفی، بعد فکری، بعدجنسی). این رابطه، مسئله عجیب‌و‌غریب و چندش‌آوری نیست که خانواده‌ها نسبت به آن بی‌توجه باشند. متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها در آموزش رابطه جنسی به فرزندان خود کوتاهی می‌کنند و همین امر موجب بروز مشکلات زیادی در زندگی زناشویی می‌شود؛ باورهای غلط در مورد رابطه جنسی، انتظارات غیرواقع‌بینانه، جهل جنسی، همه‌و‌همه مسایلی است که نیاز به اصلاح داشته و در پی اصلاح آن، زن و مرد لذت مضاعفی را تجربه خواهند کرد.
خانم‌ها توجه کنند رابطه جنسی یک قسمت از رابطه زن و مرد است و باید راجع به آن واقع‌بین باشند. آقایان هم توجه کنند که رابطه جنسی تنها رابطه بین زن و مرد نیست و هردو باید این دیدگاه سنتی را تغییر دهند.
رابطه جنسی یک رفتار است، ولی پانتومیم نیست و ما باید در این رابطه هم از کلام و بیان استفاده کنیم و به طرف مقابل‌مان بگوییم و از او بشنویم که ما برای یک رابطه جنسی لذت‌بخش به چه چیزی نیاز داریم.
لازم است باورهای غلط در مورد رابطه جنسی که از بچگی در ذهن ما نقش بسته را با مطالب جدید علمی ‌عوض کرده و رابطه جنسی لذت‌بخش را به رابطه جنسی خرافاتی تبدیل نکنیم.
توجه شود که بر خلاف عقیده عوامانه، هیچ مردی را نمی‌شود با فرزند به زندگی پایبند کرد. این‌که می‌گویند تا ازدواج کردی بچه‌دار شو، کاملاً تحریف شده است. باید اجازه داد وجوه مختلف ارتباطی بین زن و مرد (با چاشنی رابطه جنسی لذت‌بخش) آرام‌آرام مستحکم شود.
هیچ‌گاه از رابطه جنسی به‌عنوان سلاح استفاده نکنیم؛ گاهی مردها رفتاری از خود بروز می‌دهند که بعضی از زن‌ها فکر می‌کنند رابطه جنسی یک اسلحه در دست آن‌هاست و از آن برای رسیدن به برخی از خواسته‌های خود استفاده می‌کنند. البته شاید این کار در ابتدا مفید به نظر برسد، اما اثرات تخریبی آن در آینده نزدیک تمام ابعاد زندگی را در بر خواهد گرفت.
برای یک رابطه جنسی موفق باید اضطراب‌ها و ترس‌ها کنار گذاشته شوند: مهم‌ترین آن‌ها ترس از بچه‌دارشدن در طی رابطه جنسی است. این ترس می‌تواند به صورت کاهش لذت جنسی، عدم لذت جنسی در زن، انزال زودرس و بسیاری مشکلات دیگر بروز کند.
خانم‌ها معمولاً نگران رابطه جنسی در شب زفاف هستند. مسایلی از قبیل: آیا درد دارد؟ آیا خون دارد؟ و غیره. پس آقایان بدون توجه به خرافات، شب زفاف و شب اول زندگی مشترک را به رضایت همسر خود اختصاص دهند و سعی نکنند با زور و فشار و اذیت، اهداف از پیش‌تعیین‌شده خود را دنبال کنند چه‌بسا همین مسئله عواقب وخیمی‌ را در زندگی آینده آن‌ها پیش می‌آورد. صبوربودن و کمک به ایجاد آرامش در زن و افزایش معاشقه، کمک بسیار زیادی به کاهش استرس همسرتان و ایجاد جو عاطفی خواهد کرد.
رابطه جنسی تنوع زیادی دارد و به شرط رعایت بهداشت آن، از نظر علمی‌ مضر نیست. پس زن و مرد با مشورت هم انواع ارتباط‌ها را می‌توانند امتحان کنند و آن‌ها را که لذت‌بخش‌تر است ادامه و بعضی‌ها را متوقف کنند. فهمیدن این‌که طرف مقابل از چه چیزی لذت می‌برد، یک هنر است و زن و مرد هرچه هنرمندتر باشند، زندگی خوب و لذت‌بخش‌تری خواهند داشت.
برعکس آقایان که معمولاً فقط از طریق نزدیکی به اوج لذت جنسی می‌رسند، خانم‌ها از طرق دیگر مثل لمس و غیره هم می‌توانند به این امر دست یابند. این را از بابت این گفتم که آقایان همیشه در استرس این نباشند که آیا خانم هم مثل من لذت می‌برد و چه‌کار کنیم که با هم به اوج لذت برسیم؛ این امر خصوصاً در اول ازدواج معمولاً شدنی نیست و به تدریج شاید عملی شود. ولی آقایان می‌توانند حتی بعد از این‌که خود به اوج لذت رسیدند، با ادامه‌دادن مطالب پیش‌گفته، راه رسیدن خانم به نقطه اوج را فراهم کنند.
دست آخر این‌که رابطه جنسی زیاد و مکرر با همسر هیچ عارضه‌ای ندارد و بر قوای جسمانی و سلامتی فرد نه تنها مضر نیست، بلکه بسیار هم مفید است؛ به شرط این‌که به رابطه جنسی به‌عنوان یکی از ابعاد زندگی مشترک و نه همه آن، نگاه شود.
استفاده از تریاک، مواد نیروزا و غیره هیچ اثر مثبتی بر روی رابطه جنسی ندارد و در آینده صدمات برگشت‌ناپذیری را سبب خواهد شد، پس بهتر است هر مشکلی در معاشقه پیدا کردید سریعاً به پزشک خود اطلاع داده و درمان متناسب را بگیرید.
ذکر این نکته ضروری است که در رابطه جنسی مطلوب، آمادگی روانی بسیار مهم‌تر از آمادگی جسمی ‌است و حذف باورهای غلط جنسی و افزایش اطلاعات جنسی کمک شایانی به ایجاد این آمادگی خواهد کرد.

 

منتشر شده در بهداشت جسمی جنسی خانوادهمقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *