رفتن به نوشته‌ها

رشد 3 درصدی ولادت در ایران

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور از افزایش ۳.۳ درصدی آمار ولادت در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در هر ساعت ۱۶۸ واقعه ولادت و ۴۲ واقعه وفات به ثبت رسیده است.
علی اکبر محزون در گفتگو با مهر؛ به آمار ۱۱ ماهه وقایع حیاتی اشاره کرد و افزود: براساس آمارهای جمع آوری شده از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۰۶ مورد ولادت به ثبت رسیده است که از این تعداد یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۶۲ واقعه در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

وی از افزایش ۳.۳ درصدی آمار ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی این مدت یک میلیون و ۴۱ هزار و ۷۷۵ مورد ولادت در مناطق شهری و ۳۱۱ هزار و ۵۳۱ واقعه ولادت در مناطق روستایی به ثبت رسیده و در مجموع در مقابل هر ولادت روستایی، ۳.۳ ولادت شهری به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال تاکید کرد: در هرماه به طور متوسط ۱۲۳ هزار و ۲۸ واقعه ولادت، در هر شبانه روز به طور متوسط ۴ هزار و ۲۸ واقعه ولادت و در هر ساعت نیز ۱۶۸ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

به گفته محزون ، براساس آمارهای موجود در مقابل تولد هر ۱۰۰ دختر ، ۱۰۵.۵ واقعه پسر به ثبت رسیده این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل این نسبت ۱۰۵.۳ بوده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال به آمار وفات نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ،۳۴۲ هزار و ۶۰۷ واقعه وفات به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۳ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت : در این مدت در مقابل هر ۱۰۰ وفات ثبت شده زنان، تعداد ۱۲۹.۱مورد وفات مردان به ثبت رسیده است که همین نسبت در مدت مشابه سال قبل ۱۲۷.۹ بوده است.

به گفته وی، در هر شبانه روز به طور متوسط یکهزار و ۲۰ واقعه وفات و در هر ساعت نیز ۴۲ واقعه وفات به ثبت رسیده که در مجموع ۲۶۲ هزار و ۹۵۵ واقعه در مناطق شهری و ۷۹ هزار و ۶۵۲ واقعه وفات نیز در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار کودکان و جوانان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *