رفتن به نوشته‌ها

حادثه برج شفق

در پايان اين مرحله از تحقيقات بازپرس كشيك قتل و ماموران دايره دهم پليس آگاهي به او مظنون شدند بنابراين او براي انجام بازجويي‌هاي دقيق‌تر به اداره آگاهي انتقال يافت.

 اين مرد جوان سرانجام پس از چند مرحله بازجويي به قتل‌ها اعتراف كرد و روز گذشته نيز براي تكرار اظهاراتش در برابر بازپرس جنايي تهران به دادسراي جنايي انتقال يافت. اين مرد 22 ساله در اين جلسه اعترافات خود در اداره آگاهي را انكار كرد و به بازپرس حسين اصغرزاده گفت: من در قتل همسر و فرزندم دخالت نداشتم و فقط به دليل نوع رفتار ماموران اداره آگاهي به ارتكاب جنايات اعتراف كرده‌ام. بررسي‌هاي اوليه نشان داد روي پيكر زن 24 ساله آثار اصابت 16 ضربه چاقو مشهود است و گلويش نيز بريده شده و پسر 4 ماهه‌اش نيز با 4 ضربه كارد به قتل رسيده است. پيدا شدن جنازه‌ها در رختخواب اين احتمال را مطرح كرد كه مادر و فرزند در ساعات اوليه صبح كشته شده‌اند اما انگيزه قتل آن دو بر كارآگاهان پوشيده بود چرا كه هيچ سرقتي از خانه به وقوع نپيوسته و از سوي ديگر اگر قاتل با نيت كشتن نجمه به قربانگاه وارد شده بود دليلي براي پايان دادن به زندگي نوزاد 4 ماهه نداشت.

از آنجا كه نجمه با ضربات متعدد چاقو از پا درآمده و پسرش نيز از اين سناريوي جنايتكارانه در امان نمانده بود، پليس احتمال داد هدف قتل در پس يك كينه‌جويي نهفته است. در پايان جلسه بازپرس حسين‌اصغرزاده پس از صدور قرار بازداشت موقت اين مرد 22‌ساله گفت: در پايان تحقيقات اوليه در صحنه جنايت محمدجواد مورد ظن قرار گرفت به همين دليل به اداره آگاهي انتقال يافت و در آنجا اعتراف كرد: <با همسرم اختلا‌ف داشتم و روز حادثه بر سر موضوع بچه‌دار شدن باهم درگير شديم. در نهايت هم او و پسرم را به قتل رساندم.> بازپرس پرونده هم، همچنين درمورد روند پرونده ادامه داد: در اين مدت تحقيقات گسترده‌اي از بستگان اين متهم و همسر كشته‌‌شده‌اش انجام شد و متوجه شديم او فردي عصبي است كه با وجود آرزوهاي بلندپروازانه مدت زيادي است كه بيكار است.

 در اين بين نيز با وجود مخالفت او، همسرش ناخواسته باردار شده است و پس از چهار سال ازدواج <ياسر> متولد شده است. اختلا‌فات محمدجواد 22‌ساله و نجمه 24‌ساله تا جايي پيش رفته بود كه آنها در آستانه طلا‌ق بودند و اين ادعايي است كه مظنون به قتل در جلسه بازجويي امروز مطرح كرده است. بازپرس اصغرزاده ادامه داد: مظنون به قتل و همسرش در محيطي مذهبي با هم آشنا شده‌اند، اين در حالي است كه متهم دو سال از همسرش كوچكتر بوده كه گاهي منشاء اختلا‌فات آنها بوده است. علا‌وه بر اين در تحقيقات انجام‌شده معلوم شده است كه اين زوج بر سر جابه‌جايي محل سكونتشان از محل فعلي به مكاني ديگر هم دچار اختلا‌ف بوده‌اند، به هر حال مجموع اين دلا‌يل مي‌تواند انگيزه قتل را ايجاد كرده باشد. بازپرس همين طور در مورد دلا‌يل بازداشت اين مرد جوان نيز گفت: چاقوي آشپزخانه‌اي كه دو مقتول با آن به قتل رسيده‌‌اند از آشپزخانه همانجا برداشته شده‌است و اين موضوع همراه با سالم بودن قفل‌هاي خانه، ارتكاب قتل از سوي فرد آشنا را قوت مي‌بخشد.

همچنين بازپرس پرونده در مورد زمان و فرضيه قتل گفت: به نظر مي‌رسد مرد جوان حدود ساعت 8 صبح قبل از خروج از خانه، قتل‌‌ها را مرتكب شده و مواد لا‌زم براي تهيه ناهار كه براي تهيه غذا در آشپزخانه بود نيز اين فرضيه را تاييد مي‌كند. زن جوان مواد لا‌زم را از فريزر خارج كرده ولي پيش از پخت غذا به قتل رسيده است. اين در حالي است كه شواهدي ديگر مانند خراش روي دست متهم و خون موجود زير ناخن دستش گواه دخالت او در اين جنايات است كه اعلا‌م نتيجه قطعي به نظريه پزشكي قانوني موكول شده است

اعتماد ملي: مرد جواني كه در تحقيقات اوليه قتل همسر و فرزندش را پذيرفته بود در جلسه بازجويياي كه در شعبه دوم دادسراي جنايي تهران برگزار شد اعتراف خود را غيرواقعي اعلا‌م كرد.اين مرد كه <محمدجواد> نام دارد با آغاز تحقيقات اوليه پرونده قتل در برج شماره 3 شفق به عنوان همسر و پدر مقتولا‌ن مورد بازجويي قرار گرفت.

ساعت 35/9 دقيقه شامگاه چهارشنبه گذشته هنگامي كه مرد جوان همراه مادر و خواهرش به خانه خود واقع در بلوار شفق در شهرك صدف رفت و در واحد شماره 3 تنها مجتمع مسكوني آن منطقه را گشود با سكوت سنگين حاكم بر منزل مواجه شد. او كه مي دانست همسرش بايد در تدارك ميهماني شبانه باشد به موضوع مشكوك شد و به جست‌وجو در خانه پرداخت و ناگهان جسد بي‌جان و غرق در خون نجمه را كه روي تختخواب در كنار پيكر پارسا 4 ماهه رها شده بود، پيدا كرد. مرد جوان كه از ديدن اين صحنه شوكه شده بود با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و از اين جنايت هولناك خبر داد. دقايقي بعد با حضور ماموران كلا‌نتري قائم، بازپرس حسين اصغرزاده و كارآگاهان اداره 10 پليس آگاهي تحقيقات در خصوص فجيع‌ترين جنايتي كه از آغاز سال جاري در پايتخت به وقوع پيوسته است را آغاز كردند.

منتشر شده در داستان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *