رفتن به نوشته‌ها

110 سال زمان براي ازدواج 11 ميليون جوان ایرانی!

پس از اعلام حضور سایت تبیان در امر همسرگزینی به شکل انحصاری و کاستن توان دیگر مراکز و موسسات و سایتهای پر سابقه و توانمند برخی صاحبنظران نظراتی را ار

ائه نمودند از جمله …

به گفته محمدتقي حسن‌زاده، سرپرست مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت جوانان براساس آخرين سرشماري، جمعيت جوان كشور كه بين سنين 15 تا 29 سال تعريف شده‌، 23ميليون و694 هزار و 194 نفر است. بنا به تاكيد گلزاري از اين تعداد 11 ميليون جوان مجرد در سن ازدواج بالاي ۲۰ سال در كشور داريم كه به دلايل متعدد از جمله بي‌انگيزگي به ازدواج و مشكلات اقتصادي رغبتي به ازدواج ندارند. خرداد ماه امسال معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره اين سايت همسرگزيني گفته بود: اين سايت توسط موسسه تبيان ايجاد مي‌شود و دختران و پسران در اين سايت ثبت‌نام نمي‌كنند بلكه واسطه‌هايي كه دو نفر را براي هم در نظر دارند، در اين سايت ثبت‌نام مي‌كنند و مشاوره مي‌گيرند كه اين افراد را به هم برسانند. با وجود اين با پيش‌بيني ازدواج سالي 100 هزار جوان از طريق اين سايت و با عنايت به 11 ميليون جوان دم بخت با يك دو-دوتا چهارتاي ساده مي‌توان دريافت اگر بخواهيم براي ازدواج جوانان به اين سايت دل ببنديم 110 سال طول مي‌كشد تا همه 11ميليون جوان سر و سامان بگيرند. اين در حالي است كه سنگ‌هاي متعددي مسير ازدواج جوانان را ناهموار مي‌كند.
سايت‌هاي همسريابي سامان مي‌يابند
روز گذشته بعد از گذشت سه ماه از افتتاح سايت رسمي همسريابي دولت، دبير شوراي فرهنگي عمومي كشور اعلام كرد: سايت‌هاي همسريابي سامان پيدا مي‌كند. حسين شاهمرادي، در حالي اين مطلب را بيان كرد كه 25 خرداد ماه امسال سايت اين موسسه به عنوان سايت ملي همسان‌گزايني و جانشين تمام سايت‌هاي ديگر با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان آغاز به كار كرد. وی گفت: سايت‌هاي همسريابي برخي با مجوز و برخي بدون مجوز مشغول فعاليت هستند و تنها برخي از سايت‌هاي همسان‌گزيني فعاليت مناسبي دارند. به گزارش ايرنا، شاهمرادي افزود: از ديد شوراي فرهنگ عمومي كشور سايت همسان‌گزيني كه متعلق به موسسه تبيان است مورد تاييد است.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *