رفتن به نوشته‌ها

طرح خانواده پایدار کارا یا سراب ؟!!

رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: باید برای خانواده کاری اساسی انجام شود؛ ازاین‌رو با توجه به مجموعه اقدامات انجام‌شده برای این طرح، شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیراً مصوبه‌ای را تصویب کرده است تا بر اساس آن این الگو را ملی و برای همه استان‌ها اجرایی کنیم.
کبری خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهرخانه، درخصوص طرح خانواده پایدار گفت: کارشناسان و اساتید چندین دانشگاه از جمله دانشگاه‌های شهید بهشتی، فردوسی مشهد و قم طی چندین سال به تحقیق و بررسی در خصوص علل افزایش طلاق، کاهش ازدواج و بی‌ثباتی زندگی پرداختند و بر اساس این کار علمی، طرح خانواده پایدار پدید آمد.
اجرای پایلوت طرح خانواده پایدار در استان‌های خراسان رضوی، یزد و اصفهان
وی ادامه داد: پس از ارایه طرح، با همکاری و مساعدت استانداری خراسان رضوی این طرح برای زوج‌های در آستانه طلاق در سال 91 تا 92 اجرا شد. همچنین با همین سرمایه انسانی، این طرح در استان‌های یزد و اصفهان نیز به اجرا درآمد.
رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده انباشت جوانان در آستانه ازدواج و رشد طلاق را ازجمله مشکلات اساسی نسل جوان دانست و اظهار داشت: میانگین بسیار پایین دوام زندگی زوجین، روند روبه‌رشد و نمودار قابل توجه و تصاعدی طلاق در سال‌های اخیر و سن پایین دختران و پسران در هنگام جدایی، باعث شد پس از گفتگوها و نشست‌های متعدد، دو راهکار افزایش نقش مؤثر دستگاه‌های مسئول از طریق به‌سازی فرآیندهای کاری آن‌ها و نیز ایجاد فرآیندهای جدید توانمندسازی جوانان، والدین و گروه‌های مرجع در طرح خانواده پایدار استان خراسان مطرح شود.
اجرای این طرح در جابه‌جایی دولت‌ها متوقف شد
خزعلی به نتایج مثبت این طرح اشاره کرد و گفت: متأسفانه علی‌رغم نتایج مثبت این طرح، در جابه‌جایی دولت‌ها به دلیل اعتبارات بودجه‌ای این طرح متوقف شد؛ درحالی‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی مجموعه تمام طرح‌هایی که برای تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق بود را بررسی کرده و در رأس آن‌ها طرح خانواده پایدار قرار داشت.
اجرای طرح خانواده پایدار در تمام استان‌ها
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید برای خانواده کاری اساسی انجام شود؛ ازاین‌رو با توجه به مجموعه اقدامات انجام‌شده برای این طرح، شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیراً مصوبه‌ای را تصویب کرده است تا بر اساس آن این الگو را ملی و برای همه استان‌ها اجرایی کنیم.
خزعلی ادامه داد: چندین جلسه در شورای عالی برگزار و نظرات ارایه شد. نهایتاً در اولین جلسه سال 94 اجرای این طرح با پایگاه مردمی و حمایت‌های دولتی تصویب شد. اجرای این طرح بر عهده دبیرخانه شورای عالی فرهنگی است و به صورت ستاد راهبری، نقش مهندس فرهنگی را ایفا می‌کند و تقسیم کار انجام می‌شود. دستگاه‌ها نیز موظف‌اند گزارش عملکرد خود را ارایه کنند.
منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *