رفتن به نوشته‌ها

زنی که شوهرش در خواب روبنده‌اش را کنار زده بود درخواست طلاق کرد!!!

یک زن ۵٠ ساله عربستانی به دلیل تلاش همسرش برای کنار زدن روبند صورتش در خواب – آن هم پس از ٣٠ سال زندگی مشترک – درخواست طلاق داد.

خبرگزاری «ایسنا»، روز شنبه نوزدهم اردیبشت ماه در بخش رسانه‌های دیگر خود نوشت: یک زن ۵٠ ساله که از اهالی یکی از روستاهای منطقه خمیس مشیط عربستان است، می‌گوید «همسرم قصد داشت دست به کاری بزرگ و خلاف عادات و رسوم ما بزند و من به خاطر این کار تقاضای طلاق دارم.»

همسر این زن پس از عذرخواهی فراوان و قسم خوردن به عدم تکرار این کار، همسر خود را از درخواست طلاق منصرف و به ادامه زندگی مجاب کرد.

پیش از این نیز برخی رسانه‌های عربستانی خبرهایی درباره این‌که مردانی در عربستان با وجود گذشت سال‌ها و گاه چند دهه از ازدواج‌شان هنوز نتوانسته‌اند چهره زنان‌شان را ببینند، منتشر کردند.

به نوشته روزنامه‌های عربستان، فرد دیگری به نام «محمد» یک بار ناگهانی چهره زنش را دید و زن با وجود گذشت ۴٠ سال از ازدواج‌شان و داشتن ٣ فرزند درخواست طلاق کرد و فردی به نام «علی القحطانی» نیز اعلام می‌کند که با گذشتن ١٠ سال از ازدواجش هنوز نتوانسته چهره زنش را ببیند زیرا روبنده هیچ‌گاه از چهره زنش جدا نمی‌شود.

در خبری دیگر نیز در همین رابطه فردی به نام «حسن العتیبی» زنش را تهدید کرده بود که اگر چهره‌اش را نشان ندهد، با زن دیگری ازدواج خواهد کرد ولی آن زن ترجیح داد که روبنده را از چهره‌اش برندارد و حتا یکی از دوستانش را برای ازدواج با شوهرش پیشنهاد کرد.

زن هفتاد ساله‌ای به نام «ام ربیع الجحدری» می‌گوید که شوهر و ٢ پسرش هنوز چهره‌اش را ندیده‌اند زیرا از کودکی روبنده می‌بست و برداشتن آن اشتباه بزرگی است.

بنابه نوشته روزنامه «الریاض»، زنان مناطق جنوبی شهر خمیس مشیط حتا در هنگام خواب نیز روبنده را از چهره خود برنمی‌دارند.

منتشر شده در اخبار حقوقی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *