رفتن به نوشته‌ها

بارداري‌هاي بالاي 40 سال‌

 طبق نظر كارشناسان با توجه به خطراتي كه بارداري بالاي 40 سال براي خانم‌ها دارد و مي‌تواند موجب افزايش فشار خون، قند خون و عوارض بسياري باشد بايد تا سال 2010 حداقل 20 درصد از اين ميزان كاسته شود تا نسل آينده ازسلامت عمومي‌بهتري برخوردار باشند. لازم به ذكر است با توجه به افزايش سطح اطلاعات پزشكي و كمك‌هايي كه متخصصان مي‌توانند به مادران باردار در سنين بالاتر از 35 سال انجام دهند، بسياري از خانم‌ها بارداري‌هاي خود را براي اين سنين برنامه‌ريزي مي‌كنند در صورتي كه بارداري در سنين بالا عوارضي براي مادر و جنين هر دو به همراه دارد كه يكي از آنها افزايش خطر سقط جنين و ديگري احتمال ابتلاي كودكان به سندرم داون است كه ميزان بروز هر دوي اين موارد در سنين 40 سال به بالا تقريبا به يك اندازه و برابر است . در ضمن بهتر است چنين افرادي قبل از بارداري و پس از آن به طور منظم و دقيق تحت معاينات و آزمايش‌هاي لازم قرار بگيرند تا در صورت بروز مشكل اقدامات لازم به موقع برايشان انجام شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد، سن بارداري در كشورهاي مختلف افزايش يافته و در دهه اخير ميزان بارداري‌هاي بالاي 40 سال دوبرابر شده است.

 به گزارش ايونا ،‌ بررسي‌هاي چندين سازمان سلامت در كشورهاي گوناگون حاكي از افزايش سن بارداري‌ها در دهه گذشته است . در مقابل بررسي‌ها نشان مي‌دهد، بارداري‌هاي زنان در دهه 20 سالگي فقط 3 درصد افزايش داشته است و اين امر نشان‌دهنده افزايش سن ازدواج و در پي آن بارداري‌هاي دير هنگام است.

در سال 2005 بارداري‌هاي بالاي 40 سالگي تقريبا 109 درصد نسبت به سال 1991 افزايش داشته و در سال 2006 نيز 4/6 درصد افزايش را نشان مي‌دهد و اين آمار يعني افزايش دو برابري بارداري‌ها در سنين بالا در 15 سال اخير. البته بررسي‌هاي سال 2006 نشان داده بارداري ميان سنين 35 تا 39 سال نيز افزايش قابل مشاهده‌اي داشته است و تا 47 درصد بيشتر از سال 1995 است.

منتشر شده در اخبار زنانخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *