رفتن به نوشته‌ها

مسئولین ازدواج را در وام دادن میدانند

گلزاری در ادامه با برشمردن چالش‌های ازدواج در ایران گفت: نقطه اول چالش‌ها بی انگیزه بودن بخشی از جوانان در مورد ازدواج است و مطالعات ما نشان می‌دهد 50 درصد دلیل بی انگیزگی جوانان مسائل اقتصادی و اشتغال است.

وی با بیان اینکه چالش دوم ما مشکل همسریابی است، اظهارکرد: به این معنی که برخی دختران و پسران انگیزه و امکانات ازدواج را دارند، اما فرد مناسب را پیدا نمی‌کنند. مکانیزم همسریابی در جامعه ما یک مکانیزم سنتی بوده اما این مسئله به دلایلی مثل گسترش شهرنشینی، هسته‌ای شدن خانواده‌ها و افزایش فاصله‌های اجتماعی دیگر جواب نمی‌دهد و جوانان هم حاکمیت والدین را قبول ندارند. این باعث می‌شود که بسیاری از دختران ما در تجردهای ناخواسته به سر ببرند و سنشان بالا رفته و به تجرد قطعی برسند. در پسران نیز به همین شکل است که روابط گسترده‌ای برقرار کرده و سپس دچار بدبینی شده و ازدواج نمی‌کنند. بنابراین مسئله همسریابی یک چالش در زمینه ازدواج شده است که منجر به ایجاد بیش از 300 سایت ازدواج شده که زمینه‌های فریب را فراهم کرده است و ظاهرا از راه برخوردهای قانونی و تند نیز نمی‌توان جلوی آنها را گرفت.

موضوع ازدواج جوانان، موضوع حاکمیتی است

گلزاری ادامه داد: موضوع ازدواج جوانان یک موضوع حاکمیتی است و دولت و حکومت باید در آن ورود کند. گله عمده من از دستگاه‌های دولتی این است که مسئولین ما نگاه جدی به مقوله ازدواج نداشته و ازدواج را در یک وام ازدواج خلاصه کرده‌اند.

90 درصد ازدواج‌های سنتی نیز به طلاق منجر شدند. ما معتقدیم که زوج‌ها برای ازدواج باید از نظر اخلاقی، روانی و جسمی سالم باشند و تفکر هماهنگی از نظر فرهنگی و سبک زندگی داشته باشند. بنابراین مشاوره‌های قبل از ازدواج امری ضروری است.

ایسنا

منتشر شده در اخباراخبار ازدواج

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *