رفتن به نوشته‌ها

دختران بازمانده از ازدواج!

مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون بیش از 100 هزار دختر بالای 35 سال تحت پوشش این کمیته بازمانده از ازدواج در کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا ، رضا نوروزی جعفری در نشست خبری در بجنورد اظهار کرد: با توجه به آسیب های مهاجرت از شهر ها به روستا ها و به نوعی بهم خوردگی تناسب میان دختران موجود در روستا و پسران ،هم اکنون بیش از 100 هزار دختر بالای 35 سال بازمانده از ازدواج در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر شکل فقر در جامعه، در حال حاضر چهار میلیون نفر مستمری بگیر در قالب 17 هزار و 500 نفر خانوار تحت پوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

نوروزی جعفری با اشاره به این که حدود یک میلیون نفر از این جمعیت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، گفت: از مجموع مددجویان این نهاد 50 درصد را شامل دو میلیون نفر ، سالمندان بالای 60 سال هستند.

نوروزی جعفری با اشاره به این که آمار زنان سرپرست خانوار با رشد فزاینده ای در حال افزایش است، افزود: متاسفانه آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش یافته است و بازهم متاسفانه به سبب موضوع طلاق و لطمات آسیب های اجتماعی ، سرپرست های خانوار عمدتا در سن جوانی می باشند.

وی با ذکر اینکه بازگشت به زندگی و ازدواج مجدد مهمترین راهبرد این نهاد در موضوع زنان سرپرست خانوار است، گفت: این نهاد از زنان سرپرست خانوار در حوزه های مختلف همانند ارائه بسته های مختلف، تسهیلات قرض الحسنه و اشتغال، جهیزیه و مشاوره های حمایت می کند.

نوروزی جعفری با بیان اینکه 15 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد، زیر 40 سال هستند، عنوان کرد: هر سال 3000 زن سرپرست خانوار در کشور ازدواج مجدد دارند.

وی با اشاره به این که هم اکنون 240 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد،گفت: این تعداد ایتام توسط 700 هزارحامی حمایت می شوند.

مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد افزود: متوسط سرانه کشوری پرداختی حامیان به ایتام تا پایان سال گذشته 800 هزار ریال بود که این میزان از مستمری این نهاد هم بیشتر است.

نوروزی جعفری با ذکر اینکه برای فرزندان زنان سرپرست خانوار نیز حامی جذب می شود،عنوان کرد: جذب حامی برای 270 هزار فرزند زن سرپرست خانوار از برنامه هاست.

وی با بیان اینکه کمیته امداد هر سال بین 65 تا 70 هزار جهیزیه برای دختران تحت پوشش خود تامین و اعطا می کند، خاطر نشان کرد: با این حال متاسفانه هنوز نیز 50 هزار نفر دختر پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

نورزی جعفری با ذکر اینکه بین 35 تا 40 درصد جهیزیه دختران با کمک های مردمی تامین می شود، یادآور شد: این نهاد برای تامین جهیزیه پشت نوبت دختران تحت حمایت خود نیازمند یاری مردم است.

وی عنوان کرد: سال گذشته 20 هزار هدیه ازدواج نیز به پسران تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

 

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار ازدواجاخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *