رفتن به نوشته‌ها

برای جدایی عجله نکنید!

به اعتقاد روانشناسان در یک ازدواج ناموفق، طلاق اولین راه حل نیست و بدون شک همیشه هم راه حل درستی نیست.

به گزارش ایسنا، زن و مرد هر دو پس از طلاق اتفاقات خوبی را تجربه نمی‌کنند و سازگار شدن با چنین شرایطی بسیار دشوار و برای برخی افراد حتی تقریبا غیرممکن است.

زوج‌هایی که در یک زندگی مشترک به بن بست می‌خورند باید به فکر راه حل‌های، موثرتر، مناسب‌تر باشند و تا حد امکان از فرصت‌های جدید برای حل مشکلاتشان استفاده کنند تا کارشان به جدایی نکشد چرا که تجارب پس از طلاق همواره ناخوشایند هستند و به جسم، روان و موقعیت‌های خوب زندگی آسیب‌های جدی وارد می‌کنند.

به گزارش هافینگتن‌پست، روانشناسان و مشاوران خانواده برای جلوگیری از جدایی و حفظ پیوند زناشویی تا حد امکان به نکات زیر اشاره کرده‌اند:

– امنیت مالی: مسائل مالی یکی از مهمترین عوامل استرس زا در موضوع طلاق است. جدا شدن زن و شوهر و تقسیم دارایی‌ها مشکل بزرگی است بنابراین در صورتی که به مشکل خیلی جدی و لاینحل در رابطه‌تان برخورد نکرده‌اید، بهتر است جدا نشوید.

– آزادی‌های شخصی: آیا همسرتان به زندگی خصوصی شما احترام می‌گذارد؟ آیا به استقلال شما در این رابطه لطمه‌ای وارد نشده است؟ اگر این طور است پس شما یک رابطه زناشویی خوب دارید.

– اعتیاد: یک اعتماد واقعی با گذر زمان بوجود می‌آید. اگر همسر شما به اندازه کافی قابل اعتماد است و هر دوی شما در یک رابطه قابل قبول و قابل اعتمادی هستید پس تلاش کنید از این خصوصیت او همیشه قدردانی کند چرا که شما خوشبختید و این اعتماد واقعا باارزش است و باید برای حفظ آن بیشتر تلاش کنید.

– کارگروهی: فعالیت‌های دو نفره جزء اصلی و مهم یک رابطه هستند. اگر شما و همسرتان هر دو برای رسیدن به اهدافتان،‌ رفع نیازها و بهبود نقاط ضعف یکدیگر پا به پای هم تلاش کرده‌اید پس این زحمت را بی‌نتیجه نگذارید چون این تلاش دو طرفه نشانه‌ای از یک رابطه زناشویی خوب است که باید قدر آن را بدانید.

– دوستی: دوست بودن با همسرتان را بی‌ارزش تلقی نکنید چرا که پیدا کردن یک دوست خوب بسیار سخت است. داشتن یک همراه در تمامی شرایط و موقعیت‌های ناراحت کننده و سخت زندگی بسیار باارزش است. بنابراین اگر هنوز چیزی از این دوستی بین شما و همسرتان باقی مانده بدون شک فرد خوشبختی هستید و نباید آن را به راحتی از دست بدهید.

منتشر شده در اخبار طلاقتوصیه ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *