رفتن به نوشته‌ها

زوج‌‌های متقاضی طلاق باید به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه کنند

مدیر کل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی با اشاره به اینکه هزینه این جلسات مشاوره بر عهده خود افراد است،گفت: همچنین فرزندان طلاقی که والدینشان صلاحیت نگه داری از آنها را ندارند و زنان مطلقه ای که برای گذارن زندگی با مشکل روبرو هستند تحت حمایتهای مالی و اجتماعی این سازمان قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه ابلاغ شده است و شیوه نامه اجرایی آن نیز هفته آینده به همه استانها و قوه قضاییه ارسال خواهد شد تا درمراکز خود از این بسته آموزشی – مشاوره ای استفاده کنند.

اعتیاد سومین دلیل طلاق است

ذکایی فر با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: تمامی افرادی که با مشکل اعتیاد مواجه هستند درصورت مراجعه به مراکز ما می توانند از خدمات استفاده کنند. همچنین در آینده ای نزدیک نیز تفاهم نامه ای با دفتر پیشگیری از اعتیاد بهزیستی امضا خواهیم کرد که در بحثهای مشاوره ای بتوانیم به مبتلایان به اعتیاد و خانواده های آن ها خدمت رسانی بیشتری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده های بی بضاعت نیز می توانند از یارانه مشاوره استفاده کنند، افزود: بزرگترین عارضه ای که خانواده یک فرد معتاد را تهدید می کند قرار گرفتن اعضای خانواده در خطر ابتلاء به اعتیاد است علاوه بر آن نیز بار اقتصادی و روانی زیادی نیز بر دوش این خانواده ها قرار دارد.

ذکایی فر همچنین در پایان اعتیاد را پس از مشکلات روابط بین فردی و تعارضات در روابط زناشویی بیشترین دلیل تقاضا برای طلاق در میان مراجعین به کلینیک های مشاوره بهزیستی خواند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی در مورد برنامه‌های این سازمان برای کاهش طلاق گفت:بر اساس تفاهم نامه ای که اخیرا با قوه قضاییه منعقد شده،تمامی زوج هایی که برای طلاق به دادگاه خانواده مراجعه می کنند از سوی این دادگاه به کلینیک های مشاوره و مددکاری ما ارجاع داده می‌شوند.

آرزو ذکایی فر مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد برنامه های جدید این دفتر گفت: براساس قانون حمایت از خانواده و تفاهم نامه ای که با قوه قضاییه امضا شده، بسته اجرایی با رویکرد کاملا پیشگیرانه و با دو نگرش،کاهش طلاق و کاهش عوارض ناشی از طلاق تدوین شده است.

وی ادامه داد:بر اساس این تفاهم نامه قرار است که دادگاه خانواده، زوج هایی را که برای طلاق مراجعه کرده اند، به مراکز مشاوره وکلینیک های مددکاری سازمان بهزیستی ارجاع دهد تا مشاوره لازم برای آنها صورت بگیرد.

ذکایی فر افزود: زوج هایی که تشخیص داده شود ظرفیت سازش در آنها وجود دارد زیر نظر تیم تخصصی حدود 4 الی 6 جلسه آموزشی و مشاوره ای را می گذارنند و پس از آن اگر بازهم سازش صورت نگرفت، آموزشهایی در راستای کاهش معضلات بعداز طلاق مانند چگونگی روابط میان آنها و فرزندانشان وچگونگی برگزاری جلسات ملاقات با فرزندانشان به آنها داده می‌شود….

منتشر شده در اخبار خانوادهاخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *