رفتن به نوشته‌ها

شهرداری برای دادن وام ازدواج توان مالی ندارد

قالیباف شهردار تهران:
شهرداری برای دادن وام ازدواج توان مالی ندارد
ایسکانیوز ـ اگر توقع این باشد که همه نیازمندی‌های وام شهر تهران توسط شهرداری پرداخت شود می‌گویم که چنین توانی در شهرداری وجود ندارد.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسکانیوز، دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم معارفه و تودیع سردبیر و مدیرعامل موسسه همشهری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که عملا از 13 مهر ماه سال جاری وام‌های ازدواج پرداخت نخواهد شد گفت: روزانه 250 وام براساس برنامه قبلی پرداخت می‌شود و در 48 ساعت قبل نیز 4 میلیارد تومان دیگر تا سقف نهایی اعتباری که شورای شهر تصویب کرده به این کار اختصاص داده شده و فقط از امروز ارسال کارت جدید برای پذیرش افراد جدید انجام خواهد شد.
وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر 100 هزار نفر در نوبت وام هستند و با آمدن افراد جدید در نوبت زمان پرداخت وام‌ها طولانی میشود گفت: در حال حاضر کسی بلاتکلیف نیست. 25 هزار نفر درخواست وام داده‌ که 105 هزار نفر را وام داده‌ایم و برای 140 هزار نفر فرم دریافت وام ارسال شده و 60 هزار نفر را با توجه به اعتبار گذشته در فرصت مناسب وام خواهیم داد و تنها پذیرش جدید نداریم.
قالیباف با اشاره به این مطلب که شهرداری در منابع محدودیت دارد گفت: در سقف 35 میلیارد تومان در مجموعه شهرداری و 35 میلیون تومان اعتبار صندوق انصار این کار انجام می‌شود و با بازگشت این 70 میلیارد تومان نیز مجددا وام ازدواج به مردم پرداخت خواهد شد و تنها در هر ماه قادر هستیم به 4 هزار نفر در شهر تهران وام بدهیم.
شهردار تهران در پاسخ به این سوال که شخصا موافق پرداخت وام هستید یا نه؟ گفت: معتقدم هر کسی باید کار و وظیفه ذاتی خود را به درستی انجام دهد، به هرحال توسط شورای شهر این تصمیم گرفته شده و اکنون نیز این کار قانونی و در حال انجام است و من نیز به عنوان شهردار این کار را انجام خواهم داد ولی فکر می‌کنم شهرداری چنین توان مالی ندارد.
وی ادامه داد: این حرکت شهرداری در حقیقت برای دادن انگیزه به بانکها بوده که به ضرورت نیاز مردم بیشتر توجه کنند و در سیکل رقم ریالی، این طرح برای شهرداری ادامه خواهد داشت ولی مشکل مردم زمانی قابل حل خواهد بود که مجموعه بانکها و امکانات دولت به کمک مجموعه شهرداری بیایند.
قالیباف در پاسخ به سوال خبرنگار سرویس اجتماعی ایسکانیوز در خصوص ساماندهی کارتن خوابها گفت: پیش‌بینی هماهنگی‌های لازم انجام شده و جلسات مشورتی با بهزیستی گذاشته‌ایم و این اطمینان را می‌دهم که در سال جاری شاهد مرگ حتی یک کارتن خواب هم نخواهیم بود.
وی ضمن توجیه مجموعه، به مدیران شهرداری در خصوص این که تا کاری آماده نشده به مردم نگویید که می‌خواهند آن کار را انجام دهند و تنها اطلاع‌رسانی به مردم کنند گفت: همان گونه که در نیروی انتظامی زمانی که کارها آماده بود به اطلاع مردم می‌رساندیم،‌ اکنون نیز همین سیاست را پیش می‌گیرم.
قالیباف در پاسخ به سوال خبرنگار سرویس اجتماعی ایسکانیوز در خصوص رفتن به هیات دولت و صحبت با احمدی‌نژاد در این رابطه گفت: هنوز صحبتی برای رفتن به هیات دولت با احمدی‌نژاد نداشته‌ام.
شهردار تهران گفت: بحث مربوط به شهر الکترونیک از موضوعات جدی و جزء اولویت‌های اول کار من است.
وی در خصوص اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از شهرداری کلان شهرها از جمله تهران و تبریز گفت: مجلس چنین اختیاری دارد.
قالیباف در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها گفت: هنوز این نرخ به دست من نرسیده تا آن را امضا کرده و به صورت لایحه به شورای شهر ارایه کنم.
وی در رابطه با اینکه چرا این بار مدیر مسئول روزنامه همشهری را شهردار تقبل نکرده است گفت :‌فکر می کنم آقای چینی فروشان به راحتی از عهده این کار برآید .
شهردار تهران در خصوص اینکه چرا مدیران خود را با حفظ سمت‌های قبلی منصوب کرده‌اید گفت: ناچار شدیم در رابطه با بعضی چهره‌ها به جهت سابقه ،نوع کار و شرایط، این چنین تصمیم بگیریم البته نوع کار به گونه‌ای است که وظایف خود را به نحو احسن انجام خواهند داد.

قالیباف شهردار تهران:

به گزارش ایسکانیوز ـ اگر توقع این باشد که همه نیازمندی‌های وام شهر تهران توسط شهرداری پرداخت شود می‌گویم که چنین توانی در شهرداری وجود ندارد.

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *