رفتن به نوشته‌ها

تظاهرات گسترده علیه قانوني شدن ازدواج همجنسگرایان در پاریس

این افراد به دولت سوسیالیست فرانسه معترض بودند که قصد دارد قانون ازدواج همجنسگرایان را امسال تغییر دهد.

تظاهر کنندگان که از حمایت کلیسای کاتولیک و حزب مخالف راست گرا برخوردار بودند معتقدند که تصویب قانون جدید به بنیاد جامعه لطمه می زند.

سازمان دهندگان تظاهرات، شمار شرکت کنندگان در تظاهرات را پانصد هزار نفر برآورد کردند هر چند یکی از وزرای کابینه گفته که شمار شرکت کنندگان کمتر از پیش بینی ها بوده است.

چالشی برای رییس جمهوری

با اینکه فرانسه حق “زوجیت مدنی” را برای همجنس به رسمیت می شناسد اما فرانسوا اولان رییس جمهور فرانسه در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت رسیدن به کاخ الیزه، حقوق قانونی همجنسگرایان را بیشتر می کند.

“ژان فرانسوا کوپه”، رییس اتحاد برای جنبش مردمی، حزب راست میانه فرانسه، معتقد است این راهپیمایی آزمونی واقعی برای رییس جمهوری بوده زیرا میلیونها نفر از مردم فرانسه به وضوح نگرانی خود را در مورد تغییر قانون نشان داده اند.

"تظاهرات

پلاکاردی که در دست یکی از تظاهرکنندگان دیده می شد

 

جبهه ملی، یعنی حزب راست افراطی، هم با تغییر قانون مخالف است اما رهبر آن “مارین لوپن” در راهپیمایی شرکت نکرد چرا که معتقد بود سیاستمداران برای انحراف افکار عمومی از مشکلات اصلی فرانسه، به چنین موضوعی دامن می زنند.

با اینکه کلیسای کاتولیک و احزاب راستگرا از این تظاهرات حمایت کردند اما سازمان دهندگان آن تاکید می کنند که اقدام آنها نه سیاسی است نه مذهبی، و نه ضد همجنسگرایان.

نظر سنجی مجله نوول ابزرواتور نشان می دهد از هزار نفر ۵۶ درصد با ازدواج همنجنسگرایان موافقند اما ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با اعطای حق حضانت به همجنسگرایان مخالف بودند.

به علاوه ۵۲ درصد نیز گفتند موضع کلیسا در قبال قانون جدید مورد تایید آنها نیست. با این حال، نظر سنجی های گذشته حمایت بیشتری را از تغییر قانون همجنسگرایان نشان داده بود.

همزمان با راهپیمایی امروز و زمانی که جمعیت به مرکز پاریس رسیده بود، در واتیکان و زمانی که پاپ بندیکت دعای سنتی آنجلوس را می خواند، چهار زن اوکراینی عضو گروه فمینیستی “فمن” در حمایت از حقوق همجنسگرایان نیمه‌برهنه به میدان سن پیترز آمدند.

یکی از شرکت کنندگان در دعا با عصا به این زنان حمله ور شد و در نهایت پلیس اعضای این جنبش فمینیستی را از محل دور کرد.

دهها هزار نفر امروز ۱۳ ژانویه (۲۴ دی) در اعتراض به طرح قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان و اعطای حق حضانت به آنها در پاریس تظاهرات کردند.

 

نظر سنجی مجله نوول ابزرواتور نشان می دهد از هزار نفر ۵۶ درصد با ازدواج همنجنسگرایان موافقند اما ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با اعطای حق حضانت به همجنسگرایان مخالف بودند

"تظاهرات

به علاوه ۵۲ درصد نیز گفتند موضع کلیسا در قبال قانون جدید مورد تایید آنها نیست. با این حال، نظر سنجی های گذشته حمایت بیشتری را از تغییر قانون همجنسگرایان نشان داده بود.

بنابر گزارشها، سه راهپیمایی بزرگ در پاریس انجام گرفت و هر سه در نزدیکی برج ایفل به هم پیوسته و جمعیت عظیمی در مرکز پاریس جمع شدند.

 

منتشر شده در اخبارخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *