رفتن به نوشته‌ها

تجاوز و قتل دختر هندي و عكس العمل مردم هند

 

بر اساس آخرین دادگاهی که هفته گذشته در رابطه با خشونت‌های جنسی علیه زنان برگزار شد، قرار بر این شد که محاکمه متهمان ظرف مدت هفته آینده آغاز شود. متهمان که بین 19 تا 35 ساله هستند، در حال حاضر در زندان “دهلیز تیهار” بازداشت هستند. به جرائم ششمین متهمی که خود به شرکت در این تجاوز گروهی اعتراف کرده است، به علت نرسیدن به سن قانونی در دادگاه جداگانه‌ای رسیدگی خواهد شد.

اماراجان باگات، سخنگوی پلیس دهلی اعلام کرده است: پلیس چهار دقیقه پس از اولین تماس سر صحنه حاضر شده است و ظرف 24 دقیقه این دختر به بیمارستان منتقل شده است.

این جزئیات که طی یک مصاحبه تلویزیونی شرح داده شده، آتش خشم مردم کشوری که بر اساس آمارهای رسمی در هر دو دقیقه، یک مورد تجاوز در آن اتفاق می‌افتد و آزار و اذیت‌های جنسی زنان در مکان‌های عمومی آن متداول است را دوچندان کرد.

ایستگاه‌های مترو در دهلی برای جلوگیری از تجمع در مرکز شهر بسته شده است. هزاران پلیس در نزدیکی ساختمان‌های پارلمان و منازل مقامات ارشد مشغول گشت‌زنی هستند.

بر اساس یک روزنامه در هند، قربانی به دلیل بحث‌های میان مقامات دو بار مجبور به شرح جزئیات صحنه شده بود و پدر این دختر تقاضای مجازات اعدام کرده است.

 

یک بازپرس هندی اعلام کرد: پنج مرد متهم به تجاوز و قتل دختر23 ساله هندی با سوزاندن لباس خود اقدام به از بین بردن مدارک جرم کرده‌اند.

به گزارش روزنامه گاواردین، این بازپرس روز شنبه گفت: مدارک موجود در اتوبوسی که این دختر در آن مورد تجاوز قرار گرفته است، با صحنه جرمی که این متهمان بازسازی کرده‌اند، مطابقت دارد.

در پی این اتفاق که سه هفته پیش در دهلی رخ داد، همچنان مردم هند از این اتفاق مغفولند و خواستار اصلاح قوانین و سیاست‌های کشور خود هستند.

لازم به ذکر است که این پنج متهم روز دوشنبه باید در دادگاه علنی حضور پیدا کنند. این اولین مرتبه‌ای است که این متهمان در انظار عمومی حاضر می‌شوند.

رجیو موهان، بازپرس هندی به یک قاضی گفته است که این متهمان با سوزاندن لباس‌های خود اقدام به از بین بردن مدرک جرم کرده‌اند، اما لکه‌های خون قربانی روی قسمت‌های سوخته لباس کشف شده است.

گفته می‌شود که این زن به مدت یک ساعت مورد تجاوز قرار گرفته و در پی مورد حمله قرار گرفتن با یک میله آهنی جراحاتی در قسمت‌های داخلی بدن او وارد شده است. او تا زمانی که پلیس وارد عمل شود، حدود 45 دقیقه کنار جاده‌ای افتاده بود و با وجود جراحات بسیار، با خودروی پلیس به بیمارستان منتقل شده است.

منتشر شده در آمار و گزارشاخباراخبار حوادثحقوق زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *