رفتن به نوشته‌ها

جشن طلاق در ايران

رئیس اتحادیه پذیرایی با بیان این که در جامعه ما گاهی برخی سعی می‌کنند پدیده‌های نابهنجار با با توسل به شیوه‌های مانوس و ناموس به بهنجار تغییر ماهیت دهند گفت: پدیده نابهنجار طلاق همیشه زشت و مذموم بوده و خواهد بود.
خسرو ابراهیمی افزود: از نظر اتحادیه تالارهای پذیرایی برگزاری جشن طلاق ممنوع است و چنانچه موردی در این زمینه مشاهده کنیم، قطعاً برخورد خواهیم کرد. وی سؤال کرد: اگر از دوستان و آشنایان شما کسی برایتان کارت «جشن طلاق» ارسال کند، دعوت او را می‌پذیرید؟قطعاً این کار را نخواهید کرد چرا که فرهنگ ما فرهنگ معرفت و وصل کردن است. حتی خیلی حاضر نیستند به عنوان شاهد سند طلاق دوست با آشنایی را امضا کنند.
وی با تأکید بر این که این گونه مراسم بیشتر در آن سوی آب‌ها متداول است و نمی‌تواند به عنوان کالای فرهنگی وارد کشور ما شود. خاطرنشان کرد: در جامعه ما افرادی که به دلایلی تن به طلاق می‌دهند، سعی می‌کنند این موضوع را از دیگران پنهان دارند، آن وقت چگونه ما می‌ توانیم بپذیریم که عده‌ای با برگزاری جشن، جدایی خود را در بوق کنند؟
ازدواج زیرزمینی
در میان هزینه‌های که تاکنون برای ازدواج مرسوم بوده است فهرست جدیدی به وصلت‌های اشرافی اضافه شده که از میان آنها می‌توان به تدوین فیلم عروسی در خارج از کشور، حضور چهره‌های سینمایی و هنری، هدیه به تمامی میهمانان و دعوت از خوانندگان به نام که فقط آهنگ یا ترانه‌های خود را لب‌خوانی می‌کنند اشاره کرد.
در مواردی نیز دیده شده که عروس و داماد برای جابجایی در طول مراسم به‌جای ماشین عروس از هلی‌کوپتر عروس بهره گرفته‌اند!
رئیس اتحادیه تالارها پذیرایی با تاکید بر این که عمده تالارهای تهران چنین مراسمی ندارند، خاطرنشان کرد: اعضای صنف ما بیشتر خیرین و بچه هیاتی هستند. آنها می‌دانند که مجموعه‌شان با منافع زودگذر اداره نمی‌شود بنابراین همواره به نوعی عمل می‌کنند که چوب لای چرخ زوج‌های جوان گذاشته‌ نشود.
خسرو ابراهیمی با اشاره به این که تالارهای پذیرایی در شرایط فعلی سعی می‌کنند با بهره‌وری هزینه تمام شده را برای خود و میهمانان به حداقل برسانند، یادآور شد: مراسم اشرافی شاید در برخی از تالارهای شمال شهر صورت بگیرد اما عمده مردم ما برای ا ین که جوانان خود را راهی خانه بخت کنند در مواردی بسیار به وام‌های قرض الحسنه متوسل می‌شوند.
وی وجود برخی باغ روباز در کرج و شهریار که برای مراسم عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد را غیرقانونی خواند و گفت: عده‌ای با برگزاری ازدواج‌های زیرزمینی، قصد عبور از خط قرمز و شئونات رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی ادامه داد: اگر افرادی قصد برگزاری مراسم در فضای سبز را داشته باشند، ما مجموعه‌هایی در مناطقی مانند چیتگر داریم که در آن فضای مربوط به خانم‌ها و آقایان جدای از یکدیگر قرار دارد. امروز یک عده بودن آنکه مجوزی داشته باشند سعی دارند با هنجارشکنی به اصلاح فضای متفاوتی ایجاد کنند که بسیاری از خانواده‌های ما حتی از حضور در چنین جشن‌خودداری  می‌کنند.

اخیراً برخی از رسانه‌ها از ورود «جشن طلاق» به فرهنگ ایرانی‌ها خبر دادند! در این جشن، برخی زوج‌ها به مناسبت جدایی ازیکدیگر کیک طلاق می‌برند! در واقع آنها با این کار می‌خواهند بگویند که مرحله جدید زندگی‌شان چندان هم تلخ و سیاه نیست و به یک نوع آزادی و رهایی رسیده‌اند.
در گزارش رسانه‌ها آمده بود که برخی سعی دارند این جشن‌ها را به تالارهای عروسی بکشانند و مانند ازدواج شکل رسمی به آن بدهند و از ان مد بسازند.

""

مدیر یکی از تالارهای پذیرایی در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر به برگزاری «جشن طلاق» در مجموعه خود است، گفته بود: برای ما فرقی نمی‌کند، ما پول‌مان را می‌گیریم حتی برای این کار مجوز هم لازم نیست. البته عده دیگری هم بر این باور بودند که برگزاری چنین مراسمی در تالارهای آنها برکت و روزی‌شان را به باد می‌دهد و چنین جشن‌هایی را میزبانی نمی‌کنند.

منتشر شده در اخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *