رفتن به نوشته‌ها

بیش از ۹۰ درصد درخواست‌های طلاق از سوی زنان است

فروتن ادامه داد: در قیاس با سایر علل طلاق، فقر به مراتب سهم کم تری دارد چرا که خود فقر در بخش‌ها و طیف‌های گسترده‌ای از معضلاتی همچون اعتیاد، بلند پروازی و عدم صلاحیت در اشتغال و درآمد زایی بوجود می‌آید.

این آسیب‌شناس ضمن تاکید بر اهمیت مسائل جنسی در زندگی مشترک خاطر نشان کرد: درصد زیادی از طلاق‌ها به دلیل عدم یادگیری مسائل جنسی بین زوج‌ها است که با آموزش مناسب و درست می‌توان تا حد زیادی از طلاق‌ها با دلیل مسائل جنسی کاهش داد.

وی در رابطه با الگو برداری کودکان از والدین خود اظهار کرد: پدر و مادر خوب بودن، ذاتی نیست و مباحثی که کودکان از والدین خود یاد می‌گیرند را باید به والدین آموزش داد و هیچ چیزی بر‌تر از آموزش مبتنی بر علم نیست.

فروتن ادامه داد: کودکانی که در محیط‌های متشنج بزرگ می‌شوند از آن محیط و رفتار‌ها الگو برداری می‌کنند و در زندگی خود‌‌ همان گونه رفتار می‌کنند، لذا از یک کودک خانواده متشنج نمی‌توان انتظار موفقیت در زندگی مشترک آینده داشت.

این رفتار‌شناس ضمن تاکید بر الگو برداری کودکان از والدین معتقد است: والدین باید بدانند که کودکانشان آن فردی که آنان می‌خواهند نمی‌شوند بلکه کسی می‌شوند که خودشان با رفتارشان به آنان آموخته‌اند.

وی ادامه داد: کودکان از رفتار والدین خود الگو می‌گیرند و نه از نصیحت‌ های آنان، یعنی یک پدر بزهکار نمی‌توان با گفتارخوب کودکان خود را به سمت موفقیت سوق دهد چرا که رفتارش با گفتارش مغایرت دارد.

از یک کودک خانواده متشنج نمی‌توان انتظار موفقیت در زندگی مشترک آینده داشت/ ۷۵ درصد از دلایل طلاق ناشی از عدم یادگیری مهارت‌های ازدواج است.

یک آسیب‌شناس خانواده گفت: بر اساس تحقیقات دانشگاهی بیش از ۹۰ در صد درخواست‌های طلاق از سوی زنان صورت می‌گیرد و زنان در پی وادارکردن شوهر به طلاق هستند.

مصطفی فروتن در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اعلام این مطلب ضمن اشاره به علل اصلی طلاق، گفت: بارز‌ترین علل طلاق در ۴ دستهٔ خشونت خانگی، اعتیاد، فقر و مشکلات اقتصادی و مسائل جنسی تقسیم می‌شود که هرکدام از این علت‌ها تاکید بر آموزش مهارت‌های لازم زندگی دارد و متاسفانه ۷۵ درصد از دلایل طلاق ناشی از عدم یادگیری مهارت‌های ازدواج است.

وی ضمن بررسی علل اصلی طلاق افزود: فقر و مشکلات اقتصادی به معنای ضعف و ناتوانی در تامین نیاز‌های اصلی زندگی مشترک، منشا اصلی ۲۵ درصد از طلاق‌ها است.

منتشر شده در اخبار زناناخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *