رفتن به نوشته‌ها

استرس‌هاي ويرانگر

زوج‌ها بايد ارتباط با همديگر را مانند يک شغل تمام وقت بدانند و اگر يكي از طرفين غرق در کارها و استرس‌هاي روزانه است و با وجود تلاش زياد نمي‌تواند به زندگي طبيعي برگردد و اين مشكلات را حل كند، مشورت با کارشناسان اهميت پيدا مي‌کند زيرا علايمي مانند افسردگي، تنهايي و تغيير خلق از پيامدهاي اهميت ندادن به استرس در زندگي مشترك يا خارج از محيط خانه است.
جالب است بدانيد در بسياري از کشورها، دوره‌هاي آموزشي براي بهبود روابط بين زوج‌ها وجود دارد. شرکت در اين دوره‌ها گاهي زندگي‌هايي که در حال ازهم‌پاشيدن است، نجات مي‌دهد. اين آموزش‌ها به زوج‌ها مهارت و اطلاعات و منابعي را در اختيار آنها قرار مي‌دهد، تا برخوردي صحيح و مناسب داشته باشند و روابط خود را با همسرشان بهبود دهند.

براي اين که يك ازدواج موفق داشته باشيد، بايد با همسرتان احساس صميميت کنيد. اين اصلي است که هميشه از آن به عنوان اولين پله خوشبختي ياد مي‌کنند. اما همسران زيادي هستند که احساس صميميت نمي‌کنند. براي آنها سردي و فاصله تنها چيزي است که در روابط شان حاکم است. صميمي بودن يعني زوج افکار و احساسات خود را آشکارا بيان كنند و صادق باشند.

 وجود چنين رابطه‌اي به خصوص در مواردي که يكي از طرفين دچار استرس شده است، اين فرصت را به طرف مقابل مي‌دهد كه از او حمايت كند. نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد استرس کاري، از عوامل مهم و موثر در ايجاد نارضايتي زوج‌ها از ازدواج است.

در قرن ما اعتياد به اينترنت، صحبت زياد با تلفن همراه و نامه‌هاي الکترونيکي و… از ديگر مواردي است که در روابط بين زوج‌ها آثار سوء دارد و باعث مي‌شود زن يا شوهر احساس تنهايي كنند و به مرور زمان رابطه‌شان آسيب ببيند.

منتشر شده در اخبار خواندنی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *