رفتن به نوشته‌ها

مزاحمان زندگي مشترک

اما ماجرا به همين جا ختم نمي‌شود چون گاهي عامل مخرب و مزاحم در درون خود شماست. چطور؟ هرچه شخصيت زن يا شوهر وابسته و بدون اعتماد به نفس باشد و مهارت‌هاي آنها براي گفتگو و حمايت کردن از هم و حريم قائل‌شدن براي خانواده جديدي که تشکيل داده‌اند کمتر باشد ميزان تاثير مخرب اطرافيان کنترل گر مي‌تواند بيشتر باشد. به عبارتي تا وقتي شما و همسرتان به عنوان نماينده 2 خانواده يا دوستان با هم مبارزه مي‌کنيد و هرکدام سعي داريد اصول خانواده خود و منافع آنها را حاکم کنيد، رابطه بين‌تان نه براساس نقش همسري بلکه براساس نقش‌هاي سابق تان مثل دختر بودن، پسر بودن يا خاله و دايي بودن شکل مي‌گيرد و در نتيجه فضاي زندگي مشترک مثل ميدان نبرد است نه آرامش.

زنان و مردان زيادي هستند که فکر مي‌کنند اگر ديگران دست از سر آنها برمي داشتند، يا اگر هزار و يک عامل مزاحم در زندگي شان نبود، زندگي مشترک خيلي بيشتر به کام شان مي‌گذشت.

 اما واقعا چه کساني معمولاً زندگي مشترک را خراب مي‌کنند؟ جواب اين سوال را با کمي دقيق شدن در اطرافيانتان مي‌توانيد پيدا کنيد. خانواده‌هاي کنترل کننده و مداخله گر و دوستان ناباب، هر کدام از عواملي هستند که مي‌توانند زندگي زوجين را از مسير خود خارج کنند و اثرات مخربي در زندگي مشترک داشته باشند.نقش دوستان ناباب که مشخص است اما خانواده‌هاي کنترل گر به کساني گفته مي‌شود که سعي دارند حتي بعد از ازدواج شما هم برايتان تصميم بگيرند. سبک زندگي خود را به شما تحميل کنند و عقايدتان را به گونه‌اي که خودشان مي‌پسندند تغيير دهند.

 

 

منتشر شده در اخبار خانوادهاخبار خواندنی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *