رفتن به نوشته‌ها

چگونه خوشبخت شويم؟

زوج‌هاي خوشبخت فضاي مناسبي براي انجام بحث‌هاي شفاف دارند. درست برعکس زوج‌هاي ناموفق که از بيان احساسات و عقايد خود بيم دارند، زوج‌هاي موفق فضاي امني براي اين كار فراهم مي‌كنند. طبيعي است كه زوجين با انتظارات خاصي زندگي زناشويي را آغاز مي‌كنند ولي بدون انجام مذاكره بروز جنگ قدرت حتمي است!
آنها براي حل مشكلات از مهارت برقراري ارتباط سازنده استفاده مي‌کنند و مهارت «شنونده- گوينده» را بلد هستند. آنها خوب به همديگر گوش مي‌دهند و سعي مي‌کنند بدون عجله و قضاوت سريع، مشکل را ريشه يابي کنند.

حتما تاكنون با زوج‌هاي خوشبخت برخورد داشته‌ايد ولي آيا مي‌دانيد آنها چه ويژگي‌هايي دارند؟ واقعيت اين است که مراقبت کردن از خوشبختي چيزي نيست که شما به سادگي بتوانيد از پس آن برآييد. حفظ خوشبختي نيازمند تلاش و دقت است و اگر کمي بي‌احتياطي کنيد ممکن است کاخ آرزوهايتان ويران شود.
زوج‌هاي خوشبخت مقدمات شادي يكديگر را فراهم مي‌آورند. آنها خود را نسبت به شاد كردن يكديگر متعهد مي‌دانند و هدف نهايي آنها اين است كه همسرشان را شاد كنند و از ناراحت كردن وي بپرهيزند. آنها تركيبي از عشق راضي‌كننده و رفتارهاي دوستانه را دارند. يعني به هم توجه مي‌کنند، ابراز محبت دارند و نشان مي‌دهند براي احساسات، تلاش‌ها و حرکت‌هاي همديگر ارزش قائلند.

 آنها اغلب هفته‌اي يك بار با هم بيرون مي‌روند و درباره مسائل مربوط به خودشان، روابط‌شان و مشکلات زندگي گفتگو مي‌کنند. 

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *