رفتن به نوشته‌ها

مشاجره با شوهر و سلامت خانم‌ها!

‏در بررسي ديگري که انجام شده، تيموتي دبليو اسميت، استاد روانشناسي دانشگاه يوتا با بررسي چگونگي تاثير اختلافات زناشويي بر بيماري قلبي متوجه شد که برخلاف فرضيات موجود، آنچه سلامتي همسران را به خطر مي‌اندازد مشاجرات تندتر و شديدتر نيست بلکه فقدان عواطف است که باعث اين پيامد مي‌شود. در واقع مهم نيست که مشاجره زن و شوهر چقدر تند باشد، چون در جريان مشاجرات کافيست يک جمله خشک و خالي با رنگ و بوي عاطفي گفته شود يا دستي فشرده شود که نشان دهنده عواطف باشد، در اين صورت ميزان بروز مشکلات جسمي ناشي از تنش‌هاي زندگي به حداقل مي‌رسد. ‏

زناني که در جريان اختلافات خانــوادگي با شوهران خود وارد جر و بحث مي‌شوند کمتر از ساير زنان در معرض خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و ساير بيماري‌هاي مهلک قرار مي‌گيرند!
اين کاهش خطر بيماري آنقدر چشمگير است که تا چهار برابر کمتر پيش بيني شده و محققان را وادار کرده که اعلام کنند اگر زنان از همسرشان ناراضي هستند، اين نارضايتي را در دل خود نگه ندارند و به زبان بياورند حتي اگر منجر به بحثي کوتاه مي‌شود.

 بررسي‌ها همچنين نشان مي‌دهد که زناني که حرفه آنها در بيرون از خانه، زندگي خانوادگي آنها را مختل مي‌کند دو بار بيشتر با خطر ابتلا به بيماري مرگبار قلبي روبرو هستند. محققان 3700 نفر را طي دوره‌اي 10 ساله در شهر فرامينگهام در ايالت ماساچوست آمريکا مورد مطالعه قرار دادند و به اين نتيجه رسيدند که اگرچه احتمال مرگ مردان متاهل در اثر بيماري قلبي تنها نصف مردان مجرد است اما ازدواج زنان براي اين که به سلامت آنها کمک کند حتما بايد يک ازدواج شاد و سرزنده باشد.

منتشر شده در اخبارخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *