رفتن به نوشته‌ها

دو هزار بیمار مبتلا به ایدز در كشور تحت درمان داروی آیمود هستند

محرز ادامه داد: با توجه به این كه آیمود داروی تزریقی است، بیماران مبتلا به ایدز بطور دائم نمی توانند آن را تزریق كنند؛ به همین دلیل محققان ایرانی در حال تهیه نمونه خوراكی این دارو هستند.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح كرد با پایان یافتن مراحل تحقیقاتی و عملیاتی داروی خوراكی آیمود، قرار است این دارو جزو داروهای اصلی بیماران مبتلا به ایدز قرار گیرد.

محرز ، بیشترین مصرف كنندگان داروی تزریقی آیمود را در گروه سنی 25 تا 45 سال بیان كرد و گفت: این گروه سنی بالاترین آمار مبتلایان به ایدز در كشور را تشكیل می دهند و اعتیاد تزریقی كه عاملی مهم برای رفتارهای جنسی پرخطر است، مهمترین زمینه ابتلا به ویروس ‘اچ.آی.وی.’ را فراهم می كند.

وی افزود: همچنین افرادی كه داروهای روانگردان مصرف می كنند به دلیل دچار شدن در توهمات و شادی های كاذب، رو به رفتارهای پرخطر جنسی می آورند و دچار ایدز می شوند.

رییس مركز تحقیقات ایدز ایران تصریح كرد هم اكنون تخمین زده می شود 83 هزار نفر در كشور بیماری ایدز داشته باشند كه باید مراقب باشیم این آمار افزایش نیابد.

 تاكنون دو هزار بیمار مبتلا به ایدز در كشور تحت درمان با داروی آیمود (داروی گیاهی كنترل كننده سیستم ایمنی بدن) قرار گرفته اند.

دكتر ‘مینو محرز’ رییس مركز تحقیقات ایدز ایران روز اعلام كرد.

مینو محرز بیان این كه ‘آیمود’ داروی تزریقی است، توضیح داد: این دارو را حدود هفت سال پیش محققان ایرانی تولید كردند و اكنون بیماران مصرف كننده آیمود، احساس بهبودی می كنند.

وی اظهار داشت: تزریق این دارو در بیماران مبتلا به ایدز، سبب شده است تا انرژی سلول های ایمنی بالا رود و احساس بهبودی از بیماری داشته باشند…..

منتشر شده در اخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *