رفتن به نوشته‌ها

ازدواج موفق در گرو جمع شدن تضادها

كسي كه بتوانيم با او به كمال خود نزديك تر شويم و در عين حال احساس يكي شدن داشته باشيم. يكي از دلايل مهم موفق بودن ازدواج هاي قديم نسبت به حال،‌ همين تفاوت ها و تلاش براي درك و پذيرش تفاوت ها در زن و مرد بود. به اين ترتيب هر كدام از زن و شوهر خود را مدام ارتقا مي دادند تا توانايي سازگاري و انتقاد پذيري پيدا كنند و بتوانند روحياتي متضاد روحيه خود را بپذيرند و با آنها به مصالحه برسند. اما در ازدواج هاي جديد هرکس بر عقايد خود پافشاري دارد و بيش از آنكه خواستار رسيدن به نقطه اشتراك باشد، مي خواهد طرف مقابل را تغيير دهد. رفتاري كه هميشه به شكست مي انجامد!

ازدواج مهم ترين قدمي است كه هر كس در راه تكامل برمي دارد و تكامل وقتي اتفاق مي افتد كه شما خود را براي فراگرفتن آنچه كه تا به حال فرا نگرفته بوديد، آماده كنيد و با شرايطي متفاوت از هميشه رو به رو شويد.

برخلاف تصور بيشتر مردم که به هنگام ازدواج به دنبال يک نفر شبيه خود مي گردند، آن چه يک ازدواج را به تکامل مي رساند، جمع شدن اضداد است. به عبارت ديگر يک مرد بايد با انتخاب زني که موردپسند اوست، روحيات زنانه اش را تقويت کند و يک زن، روحيات مردانه اش را. به اين ترتيب ازدواجي تکامل بخش است که حامل تضادها باشد.


شايد بپرسيد دو نفري که متضاد يکديگر هستند چطور مي توانند ازدواج موفقي داشته باشند. نكته مهم اين است كه بلوغ شخصيتي ما حكم مي كند كه با کسي زندگي كنيم كه به ما احساس تكامل، پيشرفت و تغييرات مثبت و ارزشمند را بدهد.

منتشر شده در خواندنی هاسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *