رفتن به نوشته‌ها

پدر شدن مردان را اصلاح مي‌کند

دكتر كر مي‌گويد: با افزايش سن در اين پسران و نزديك شدن به دوران بزرگسالي به تدريج از تمايل كلي آنها براي شركت كردن در اين گونه رفتارهاي مضر و منفي كاسته شد.متخصصان همچنين مطمئن شدند جدا از فاكتور افزايش سن، پروسه پــدر شدن نيز به نوبه خود به عنوان يك عامل مستقل در كاهش گرايش به اين قبيل رفتارهاي منفي تأثير‌گذار است. تأثير پدر شدن در كاهش رفتارهاي منفي در مرداني كه در 20 تا 30 سالگي، پدر مي‌شوند خيلي بيشتر از مرداني است كه در سن نوجواني و كمتر از 20 سالگي، صاحب اولين فرزند خود مي‌شوند.

تحقيقات نشان داده که پدر شدن، گرايش به اعتياد، مصرف الكل، سيگار و ارتکاب جرم را كاهش مي‌دهد! روانشناسان در مطالعه‌اي جديد دريافتند، ازدواج، رفتارهاي منفي مردان را تغيير مي‌دهد و با ايجاد تعهد و مسئوليت بسياري از اين رفتارها را اصلاح مي‌کند. پدر شدن هم مي‌تواند در پيشگيري از تخلفات و جرايم و كاهش تمايل به مصرف الكل و سيگار تاثير بسزايي داشته باشد.
دكتر «ديويد كر» ـ استاديار روانشناسي دانشگاه ايالتي اورگون- و دستياران وي در اين مطالعه روي بيش از 200 پسر نوجوان در گروه سني پرخطر آزمايش كردند. رفتارهاي اين پسران از 12 تا 31 سالگي به طور سالانه از نظر ارتكاب به جرم و مصرف الكل و سيگار و همچنين تغيير اين عادات در آنها با گذشت زمان، بررسي دقيق شد.

منتشر شده در اخبار مردانخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *