رفتن به نوشته‌ها

افزايش شانس ازدواج و دوري از طلاق

اولين و مهمترين و مؤثرترين پيشگيري، زمان انتخاب فرد براي ازدواج است. و دومين پيشگيري اقدامات پس از ازدواج است.
در ادامه اين نوشتار به راهبردهايي اشاره مي‌شود كه مي‌توان با بكارگيري آن‌ها در دو مرحله پيشگيري، از سناريوي كابوس گونه طلاق اجتناب كرد.
براي افزايش شانس يک ازدواج موفق، مي‌توانيد از اين رهنمودها پيروي کنيد:
منتظر باشيد که کمي بزرگتر شويد و ازدواج کنيد
گاهي آمار‌ها حاکي از آن است که اگر ازدواج بعد از 25 سالگي اتفاق بيفتد، اين ازدواج شانس بيشتري خواهد داشت. زيرا در اين صورت با کسي ازدواج کرده‌ايد که در صدد ازدواج است.
اگر شما فكر مي‌كنيد كه بعد از انگشتر دست كردن همه چيز آنطور خواهد شد كه شما مي‌خواهيد، سخت در اشتباه هستيد. شما نمي‌توانيد كسي را تغيير دهيد، پس كسي را انتخاب كنيد كه آن چيزي را بخواهد كه شما مي‌خواهيد.
درباره مسائل مهم قبل از ازدواج صحبت کنيد
هر دوي شما چند فرزند مي‌خواهيد؟ اين مهم است که تمامي اين سؤال‌ها قبل از ماه عسل مشخص شود. آموزش قبل از ازدواج يا مشاوره مي‌تواند در اين موضوع به شما کمک کند. مطالعات نشان مي‌دهد زوج‌هايي که اين عمل را انجام داده‌اند رضايت خاطر بيشتري از ازدواجشان دارند و نسبت به همسرشان تعهدات بيشتري دارند.
فرصتي را براي شناخت روحيات يکديگر فراهم کنيد
محققان مي‌گويند: اگر مدت ارتباط يک زوج بعد از ازدواج به طور ميانگين در حدود 2 سال و 4 ماه باشد احتمال طلاق کمتر خواهد بود. زن و شوهرهايي که عجولانه ازدواج مي‌کنند يا زوج‌هايي که زمان آشنايي طولاني تري دارند، احتمال جدايي در آنها بيشتر است.
شما مي‌توانيد بحث کنيد، اما اجازه ندهيد که به جنگ جهاني سوم تبديل شود
بحث کردن قسمت طبيعي يک رابطه است و از طلاق پيشگيري مي‌کند. محققان مي‌گويند با ديدن نحوه بحث کردن يک زوج مي‌توان طلاق را پيش‌بيني کرد.
آنها بر طبق عکس‌العمل‌هاي منفي و مثبت زوجين، اين را پيش‌بيني مي‌کنند.
مواردي که در هنگام بحث کردن بايد از آنها اجتناب کرد: انتقاد، تحقير، حالت دفاعي و کارشکني. بياموزيد که در هنگام مباحثه‌هاي داغ براي ايجاد لحن مناسب از شوخ طبعي و واژه‌هاي محبت‌آميز استفاده کنيد.
زمانتان را با هم پر کنيد
هر دوي شما نياز داريد که منافع فرديتان را داشته باشيد، اما اگر مرد هر شنبه به زمين فوتبال رود و زن هم جمعه‌ها به استخر رود و هر کدام زندگي خود را تفکيک کنند و جدا از هم رشد کنند، آنها در حال طي کردن پله‌هاي نزديک شدن به طلاق خواهند بود.
بياموزيد که با يکديگر مرتبط باشيد، با داشتن فعاليت‌ها و سرگرمي‌هاي مشترک از کنار هم بودن لذت ببريد. راه‌هاي بسيار عالي براي نزديکي بيشتر شما وجود دارد مثل بازي کردن، قدم زدن عاشقانه در پارک و با هم استراحت کردن….
در کارهاي روزانه شريک هم باشيد
اگر يکي از زوجين اکثر کارهاي خانه را انجام دهد و ديگري با شلوار راحتي روزنامه بخواند اين نسخه‌اي ديگر از طلاق است.
مؤدب بودن با يکديگر همچون غريبه‌ها
در بعضي موارد ما با يکديگر بدون کمترين احترام رفتار مي‌کنيم بدون اينکه بدانيم که چقدر اين رفتار مي‌تواند
خطر ساز باشد، حتي بعضي اوقات با اطرافيان هم همين گونه رفتار مي‌کنيم.
از خودمان بپرسيم آيا اين رفتاري که با همسر، دوستان، آشنايان، همکاران حتي غريبه‌ها دارم، مي‌پسندم که با من داشته باشند؟
با يکديگر به گونه‌اي احترام‌آميز صحبت كنيد، تعارفات و لطفاً و متشکرم را بيشتر از کلمات آزاردهنده بکار ببريد.
آيا شما از افسردگي رنج مي‌بريد؟ آيا يکي از شما فريب خورده‌ايد؟ اگر نشاني‌هايي از مشکلات در ميان شما وجود دارد ريسک طلاق در بين شما بالا رفته است.
براي حل اين مشکلات، تا وقتي که دير نشده، به مشاوره رويد يا از وسيله ديگري استفاده کنيد، فقط در صدد حل آن باشيد.
سايت آفتاب

وقوع طلاق قانوني يک تصميم آني نيست و فرآيندي با مراحل هفت‌گانه، اختلاف جزئي، تکرار و جدي‌ شدن اختلافات، جدايي يا بي‌ميلي يکي از زوجين، قهرهاي طولاني و تکرار آن، خستگي زوجين از قهرها، طلاق عاطفي و طلاق قانوني است.
به اعتقاد بسياري از کارشناسان 43 درصد طلاق‌ها در 5 سال اول زندگي رخ مي‌دهد و دو سوم آنها در دو سال اول بوده و مهم‌ترين علل اين معضل اجتماعي از نظر روانشناسان و جامعه‌شناسان عدم تمکين زوجين از مسائل زناشويي، تفاوت‌هاي فرهنگي، نداشتن شناخت زوجين، نبود مهارت‌هاي ارتباطي، مداخلات خانوادگي، فقر و بيکاري است. پيشگيري از طلاق به دو صورت ممکن است:……..

منتشر شده در خواندنی هاسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *