رفتن به نوشته‌ها

قم بعداز تهران رتبه دوم طلاق را در کشور دارد

 

وي افزود: افسردگي از جمله پيامدهاي طلاق است و عمدتا مردان بعد از طلاق به مواد مخدر روي مي‌آورند و اعتياد دامنگير جامعه مي‌شود.

وي، تشکيل گروههاي کارشناسي 20 نفري در سه کميته درون‌سازماني براي ارايه خدمات به افراد در معرض طلاق را، از جمله کارهاي بهزيستي قم در کاهش طلاق اعلام و تصريح کرد: با ارايه مشاوره‌هاي داده شده موفقيت خوبي در کاهش طلاق داشته‌ايم.

وي با بيان اينکه بين 25 تا 40 هزار معتاد در قم وجود دارد، گفت: وروديهاي 5 کمپ ترك اعتياد استان قم 5 هزار نفر هستند.

حاج‌مظفري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به خدمات کاشت حلزون براي ناشنوايان، اظهار داشت: کاشت هر حلزون نزديک به 30 ميليون تومان هزينه دربر دارد که در سال گذشته در استان 10 مورد کاشت حلزون انجام شد که بيش از 23 ميليون تومان هزينه آن، از طريق سازمان بهزيستي تامين شد.

وي ارايه دفترچه تامين اجتماعي براي 18 هزار نفر و صدور 9 هزار دفترچه بيمه تکميلي و 3450 مورد ويزيت در منزل را، از ديگر خدمات بهزيستي استان برشمرد و گفت: در سال 89، 2 ميليارد و 666 ميليون تومان از سوي نيکوکاران به بهزيستي استان کمک شده است که 295 ميليون تومان آن نقدي و مابقي در قالب کمکهاي جنسي و… بوده است.

وي با اشاره به وضعيت مهدکودکهاي استان قم، تصريح کرد: درباره برنامه‌هاي آموزشي اين مهدها نگراني وجود ندارد و در آينده نيز کتابي براي تامين محتواي آموزشي اين مکانها با تاييد مراجع تقليد تهيه مي‌شود.

مديرکل بهزيستي استان قم از ساخت 3 هزار واحد مسکوني براي معلولان و نيازمندان طي سالهاي 89، 90 و 91 خبر داد.

در همین گزارش حاج‌مظفري تصريح میکند: در سال 89، يك‌هزار و 240 واحد مسكوني در اختيار اقشار نيازمند قرار گرفت؛ براي امسال نيز يك‌هزار و 71 واحد در نظر گرفته شده و مابقي نيز طي سال 91 تحت پوشش مسکن قرار مي‌گيرند و نهضت مسکن‌سازي در بهزيستي به ثمر خواهد نشست.

وي با اشاره به وضعيت متکديان در قم، اظهار داشت: 70 درصد متکديان قمي بومي نيستند و از جاهاي ديگري به قم آمده‌اند که توسط بهزيستي استان در سال 89، يك‌هزار و 500 نفر از آنان ساماندهي شدند.

حاج‌مظفري با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم، گفت: اين سفر 11 مصوبه با اعتباري قريب به 17 ميليارد تومان با تسهيلات بانکي براي بهزيستي درپي داشت که منجر به افزايش کمي و کيفي خدمات به مددجويان شده است.

وي با اشاره به راه‌اندازي اورژانس اجتماعي در سال 89 در قم، گفت: افراد نيازمند با شماره تلفن 123 مي‌توانند از خدمات اورژانس اجتماعي استفاده کنند.

مديرکل بهزيستي قم از ارايه بيش‌از 2 هزار مورد خدمات اشتغال به مددجويان که 713 مورد منجر به اشتغال شده است خبر داد و با اشاره به اقدامات فرهنگي در بهزيستي، تصريح کرد: 22 هزار و 800 نفر جامعه هدف بهزيستي استان قم از فعاليتهاي فرهنگي و قرآني بهره‌مند شده‌اند.

وي اظهار داشت: دوبرابر شدن خدمات مشاوره‌اي در سال 89 نسبت به 88، شنوايي‌سنجي و بينايي‌سنجي نوزادان و کودکان، برگزاري کلاسهاي مشاوره ژنتيک، راه‌اندازي دومين مرکز کاهش آسيب، راه‌اندازي 17 پايگاه خدمات اجتماعي و مناسب‌سازي معابر براي تردد معلولان، از ديگر اقدامات بهزيستي استان قم در سال 89 بوده است.

 

مديرکل بهزيستي استان قم با بيان اينکه اعتياد مهمترين عامل طلاق در استان است، با هشدار نسبت به کاهش سن اعتياد در استان، گفت: متاسفانه استان قم بعد از تهران رتبه دوم طلاق در کشور را داراست.

به گزارش ايسنا، منطقه قم، “ابراهيم حاج‌مظفري”، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تشريح برنامه‌هاي بهزيستي استان قم، افزود: سالانه حدود 12 هزار ازدواج در استان به وقوع مي‌پيوندد که در سال 89 بيش از 21 درصد آنها به طلاق منجر شده است.

وي ادامه داد: در حالي که ميانگين طلاق در کشور بيش‌از 17 درصد است در استان قم شاهد طلاق بيش از 21 درصدي هستيم.

وي اظهار داشت: در کشور از هر 6 ازدواج يکي به طلاق منجر مي‌شود در حالي که در قم از هر 4.7 ازدواج، يک ازدواج سرنوشت طلاق را دارد.

حاج‌مظفري با اشاره به علل و عوامل طلاق در قم، اعتياد را مهمترين عامل دانست و تاکيد کرد: عدم شناخت زوجين از يکديگر دومين عامل مهم است که در استان قم نزديک به 30 درصد ازدواجها در سالهاي اول زندگي به فروپاشي مي‌رسد در حالي که ميانگين کشوري 12 درصد است……..

 

منتشر شده در اخباراخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *