رفتن به نوشته‌ها

مادران هنگام بارداري موسيقي گوش دهند

اين پژوهش‌ها نشان داد زماني که ملودي نزولي آشنا پخش مي‌شد به طور ميانگين سرعت ضربان قلب کودکان در حالت خواب 12 ضربه در دقيقه آهسته‌تر مي‌شد. اين در حالي بود که سرعت ضربان قلب با شنيدن موسيقي نا آشناي صعودي 5 تا 6 ضربه در دقيقه آهسته مي‌شد.
بر اساس گزارش ديلي ميل، اين پژوهشگران در اين خصوص اظهار داشتند: «نتايج اين پژوهش‌ها پيشنهاد مي‌کند که نوزادان دقت بيشتري به صداهاي آهنگين مادر خود دارند تا صداي آهنگين زنان ديگر.»
سيستم شنوايي انسان در طول سه ماه آخر بارداري توسعه مي‌يابد و از پنج هفته پيش از تولد، حلزون گوش داخلي به رشد کامل مي‌رسد. اين يافته‌ها نشان مي‌دهد که شنوايي پيش زادي مي‌تواند در دوران کودکي به درک بهتر صداهاي کلامي کمک کند.

تاکنون پژوهش‌هاي زيادي درباره تأثيرات آواها و موسيقي روي جنين‌ها انجام شده است. اکنون گروهي از دانشمندان دانشگاه «دسکارته» پاريس دريافتند که نوزادان پس از تولد مي‌توانند ملودي‌هايي را که در دوران جنيني شنيده‌اند را به يادآورند. اين دانشمندان براي دستيابي به اين نتايج از 50 زن باردار خواستند که دوبار در روز به يک ملودي نزولي پيانو گوش دهند. زماني که اين 50 کودک به دنيا آمدند و وارد نخستين ماه زندگي خود شدند دو ملودي پيانو در زمان خواب آنها پخش شد که اولي همان ملودي نزولي و ديگري يک ملودي صعودي بود.

منتشر شده در اخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *