رفتن به نوشته‌ها

ازدواج زیر 10ساله‌ها در هرمزگان

غلام‌پور ابراز داشت: در 10 ماهه سال‌جاری تعداد شش ازدواج با رنج سنی كمتر از 10 سال در استان به ثبت رسیده است كه این ازدوا‌ج‌ها در شهرستان‌هایی همانند بندرعباس، قشم و میناب به ثبت رسیده است. وی همچنین ادامه داد: در این مدت زمان 530 واقعه ازدواج كمتر از 14 سال نیز در استان به ثبت رسیده است.

مبحثی به نام ازدواج دانش‌آموزی را نمی‌توان متصور بود مدیر كل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه این جلسه با بیان اینكه آمار و ارقام در تمام بخش‌ها و به ویژه بحث ازدواج و طلاق باید شفاف باشد، تصریح كرد: عرف ازدواج در جامعه سنین 15 و 16ساله نیست هر چند ممكن است كه ازدواج‌هایی در این سنین پایین‌تر نیز رخ دهد.

احمد آخوندی در همین راستا ادامه داد: باید توجه داشت كه در این سنین جوانان، دانش‌آموز هستند و ما نمی‌توانیم مبحثی با عنوان ازدواج دانش‌آموزی داشته باشیم. وی ادامه داد:‌ باید به فراهم آوری مسكن و اشتغال و تقویت مباحث فرهنگی مرتبط با ازدواج در جامعه توجه داشت تا از این طریق علاوه بر ازدواج‌های منطقی و به موقع شاهد پایداری آنها نیز باشیم.

مدیر كل ثبت احوال هرمزگان از ثبت شش واقعه ازدواج با زوج‌هایی كمتر از 10 سال در این استان طی 10 ماه گذشته خبر داد.

 رضا غلام‌پور شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران با بیان اینكه در 10 ماه گذشته 15 هزار و 496 واقعه ازدواج در هرمزگان به ثبت رسیده، اظهار داشت: این رقم نسبت به سال گذشته 3.57 درصد كاهش نشان می‌دهد.

وی همچنین با بیان اینكه آمار طلاق نیز نسبت به سال گذشته در مدت زمان مذكور افزایش یافته، ادامه داد: نسبت طلاق به ازدواج در استان طی سال گذشته 11.7 درصد بوده كه این رقم در سال‌جاری به 10.5 درصد رسیده است. به گفته مدیر كل ثبت احوال هرمزگان در برخی از استان‌های كشور نسبت طلاق به ازدواج به ازای هر شش واقعه ازدواج یك طلاق است.

منتشر شده در اخبارسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *