رفتن به نوشته‌ها

ازدواج دختران سوم و پنجم دبستانی در روستا

وی گفت: یكی از مشكلات دانش‌آموزان این شهرستان، ازدواج زودهنگام دختران در مناطق روستایی است كه این امر موجب ترك تحصیل قشر دختر در مدارس شده است.

وی با تاكید بر تبیین فرهنگ مهارت آموزی زندگی در مدارس توسط فرهنگیان برای دانش‌آموزان، گفت: در برخی از مدارس این شهرستان دیده شده كه حتی دختران در پایه سوم و پنجم ابتدایی به ازدواج تن داده‌اند.

وی گفت: مدتی است شهرستان رشتخوار در قبولی كنكور هم نزول دارد و در رشته‌های پایه خیلی در حد پایین در كنكور قبولی داریم.

وی یكی از علل مشكلات موجود بر سر راه دانش‌آموزان را، خروج 120 فرهنگی باتجربه در سال تحصیلی جاری با میانگین 10 سال خدمت به خارج از شهرستان عنوان كرد و گفت: با این انتقال كه اكثر این قشر غیربومی هستند، متاسفانه تعدادی فرهنگی تازه وارد و صفر كیلومتر به بدنه آموزش و پرورش رشتخوار اضافه شده‌اند كه این امر یكی از عوامل افت تحصیلی است.

معاون اداره آموزش و پرورش رشتخوار، گفت: ترك تحصیل دانش‌آموزان دختر در مناطق روستایی رشتخوار بیشتر از پسران است كه این امر ناشی از مشكلات فرهنگی است كه همواره موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

“حسین عشقی” افزود: این مشكل كه عمده آن بر روی دوش آموزش و پرورش است، در روستای “محمدآباد” و “باسفر” به شدت به چشم می‌خورد.

وی با ذكر اینكه مطالبات آموزش و پرورش رشتخوار متاسفانه مورد غفلت مسولان قرار گرفته است، اظهار داشت: ترك تحصیل دانش‌آموزان مهمترین دغدغه موجود در این شهرستان است….

منتشر شده در اخبارحقوق زنانسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *