رفتن به نوشته‌ها

چراازدواج‏های به اصطلاح دانشجویی به نظر ناموفقند

قربانی بیان كرد: علت دیگر ناموفق بودن ازدواج های دانشجویی این است كه دانشجو با یك تم رویایی و ایده آلیستی به دنیا نگاه می كند و فرد در دوران دانشجویی به بلوغ و پوست اندازی فكری می رسد و دنیای جدیدی برای او باز می شود.

این روانشناس با اشاره به اینكه در این حالت ازدواج فرد دانشجو براساس ایده‌آل‌های ذهنی و هیجانی او است و با واقعیت‌های بیرون هم خوان نیست، تصریح كرد: دلیل دیگر توفیق نیافتن این گونه ازدواج‌ها این است كه دانشگاه‌ها از سراسر كشور با آداب، فرهنگ و پیشینه خانوادگی دانشجویان مختلف می پذیرند. اگر در ازدواج دانشجویی تفاوت‌های فرهنگی در نظر گرفته و فرد مشاوره شود و آشنایی های لازم را به دست آورد، این نوع ازدواج می تواند مفید باشد.

وی گفت: آنچه تا امروز در این نوع ازدواج‌ها دیده شده است همراه با تضاد فرهنگی و تضاد ویژگی‌های فردی و اجتماعی بین دو فرد بوده است و باعث ایجاد مشكلاتی در این نوع ازدواج ها شده است.

یك روانشناس معتقد است كه ساختار ازدواج دانشجویی به علل مختلف مشكل ساز است.

آقای قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه دانشجو همه عمرش را به درس خواندن گذرانده و فرصت اشتغال نداشته است، اظهار كرد: درآمد یكی از پایه‌های اساسی تشكیل یك زندگی است و اگر پول و شغل نباشد زندگی‌ها دچار مشكل می شود.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است حتی در جوامع پیشرفته با افول مسائل اقتصادی، بیكاری نیز افزایش می یابد، درآمد كم می شود و اختلافات خانوادگی و طلاق زیاد می شود……

منتشر شده در خواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *