رفتن به نوشته‌ها

مغز مادران بعد از زایمان بزرگتر می شود

براساس گزارش فاکس نیوز، این بررسیها نشان داد بخشهایی از مغز که با افزایش سلولی مواجه شدند با احساسات، عواطف و تحریکات حسی مرتبطند. در کل، افزایش حجم مغز پس از زایمان یک عملکرد فیزیولوژیکی نسبت به تحریکاتی است که از نوزاد به مادر می رسد.

از آنجا که مغز زنان به صورت از پیش تعیین شده برای مادر شدن سازگار شده است بنابراین به محض اینکه زنان فرزندی به دنیا می آورند مغز آمادگی لازم برای واکنش نشان دادن به مسئولیتهای جدید مراقبت از یک نوزاد را دارد.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: “تغییرات در سطح هورمونی که برای مراقبت از یک کودک ضروری هستند می توانند پایه تغییرات حجم مغز باشند.”

رزونانس مغناطیسی نشان داد که چگونه تغییرات مغزی مستقیما بر توسعه حس همدردی که مادر را به نوزاد پیوند می زند اثر می گذارند.

به گفته این محققان، درک این اتصال می تواند به درمان زنانی که مشکلاتی در سطح هیپوتالاموس و بادامه مغز دارند و از افسردگی پس از زایمان رنج می برند کمک کند.

درحقیقت، تحقیقات پیشین نشان می داد که فعالیت مغزی زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان در فضاهای مسئول پردازش احساسات نسبت به تازه مادران سالم کوچکتر است.

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود دریافتند که مغز مادران بلافاصله پس از زایمان رشد می کند و بزرگ می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان موسسه ملی تحقیقات بهداشت ذهن در مریلند آمریکا به تازگی بر روی گروهی از تازه مادرها تحقیقاتی را انجام دادند که نشان می دهد ماده خاکستری مغز زنان بلافاصله پس از زایمان افزایش حجم پیدا می کند.

این محققان از طریق دستگاه رزونانس مغناطیسی فعالیت مغزی 19 تازه مادر که بین دو هفته تا 4 ماه قبل بچه به دنیا آورده بودند را بررسی کردند و دریافتند که در این دوره زمانی تغییرات قابل توجهی در مغز این مادران ایجاد شده است. به ویژه تفاوتهایی در افزایش ماده خاکستری در مناطق هیپوتالاموس (مسئول پردازش احساسات)، بادامه مغز (مرتبط با تحریکات حسی)، لب آهیانه و کورتکس جلوپیشانی مشاهده شد.

منتشر شده در آمار و گزارش

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *