رفتن به نوشته‌ها

افزايش روزمره مهريه

وی گفت: در این مطالعه میزان مهریه را از نظر برش زمانی با سن افراد تقاطع دادیم و مشخص شد در سنین بالا متوسط میزان مهریه 200 سکه است ولی این میانگین با کاهش سن افراد افزایش پیدا مي‌کند و به حدود 450 سکه هم مي‌رسد.

کاظمي‌پور تاکید کرد: البته این مطالعه نشان داد که میزان مهریه با تحصیلات رابطه مستقیم دارد و هر چه میزان تحصیلات افراد افزایش مي‌یابد، میزان مهریه نیز بیشتر مي‌شود.

وی تصریح کرد: مي‌توان گفت به دلیل اینکه جامعه به سمت سواد بیشتر و تحصیلات بالاتر مي‌رود، مي‌توان انتظار داشت که متوسط میزان مهریه نیز بالاتر برود.

شهلا کاظمي‌پور  با اعلام اینکه رشد متوسط میزان مهریه در کشور در پنج سال اخیر با میزان افزایش آن در 30 سال برابری مي‌کند، گفت: متوسط میزان مهریه در پنج سال اخیر به 450 سکه رسیده است.

شهلا کاظمي‌پور ادامه داد: مطالعه انجام شده در 12 استان کشور نشان مي‌دهد متوسط میزان مهریه در 30 سال گذشته از 150 سکه به 300 سکه افزایش یافت، ولی در مدت پنج سال اخیر این میزان به 450 سکه رسیده است.

وی تاکید کرد: این مطالعه نشان مي‌دهد با وجود فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در سال‌های اخیر میزان مهریه نه تنها کاهش نیافته بلکه روند افزایش آن سرعت بیشتری پیدا کرده است.

منتشر شده در مقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *