رفتن به نوشته‌ها

نظرات ارسالي در مورد مطلب ازدواج موقت آري يا خير

1- به نظر من هم ازدواج موقت نه تنها مشکلات رو حل نخواهد کرد بلکه بنیان خانواده رو از بین خواهد برد.

2-ba salam . man shakhsan be ezdevaj mivaghat hich eteghadi nadaram va shayad in shekl ezdevaj darzamane sade eslan tojih shode boode bashad vali emrooze tojihi joz havas bazi o bi bando bari nadarad.

3-سلام خسته نباشید به نظر من ازدواج موقت با این شرایط اجتماعی بیشتر بی بندو باری  رو در پیش داره و اینکه متاسفانه در ایران در همه چیز افراط و تفریط زیاد هست و افراد بلهوس بسی زیاد شدن که این ریشه در اجتماع داره و اینکه دختر ها و پسر ها از چیزی که حق هست و باید اطلاع کافی داشته باشند محروم میشوند و برای پی بردن به اون چه که نیاز هست به منابع دیگری مراجعه میکنند و چون از اول با یکسری مسائل آشنا نیستند با حرص بیشتری به سمت آن میروند و متاسفانه سیری ناپذیرند و این موجب شده این بی بندو باری در جامعه شکل بگیره و اینکه اگر ازدواج موقت علنی شود دیگر هیچ پسری زیر بار مسئولیت نمیره و فقط میخواهند غریضه جنسی خودشون رو ارضا کنند و اصلا پایبند نیستد به نظرم کار اشتباه علنی کردن این قضیه هست که جامعه رو به قهقرا میکشونه هر چند الان هم خیلی وضعیت خوبی نداریم ولی از بین بد و بدتر باید یکی رو انتخاب کرد.

 

4-سلام وتشکراز ارسال مطالبتان
حرف زیادی ندارم یعنی دارم ولی مجال گفتنش نیست .راستش خسته شدم ازبس بدیهیات را مدام تذکر داده ام و درباره اش حرف زدم. ازدواج موقت بدنیست اما برای جوانان برای دختران در اسارت ما و پسران تشنه به گناه ما نه برای مردان متاهل زن دار. اخر اگه اینطور شود یکی بگوید آن زن فلک زده ای که مادرفرزندانی است لابد چه کند. نگویید خودش را تطبیق دهد که هیچ زن آزاده ذی شعوری چنین ذلتی را برای خود نمی پسندد. ازدواج موقت یعنی بدرود همیشگی با خانواده.

5-با عرض سلام و خسته نباشید

 خدمت جناب استاد جعفر ساوالانپور اردبیلی، ضمن قبولی طاعات و عبادات جنابعالی

و همچنین خسته نباشید به همه پرسنل موسسه فرهنگی خانواده امین

 

اینجانب عاطفه ذوالفقاری با طرح ازدواج موقت شدیدا مخالفت خود را اعلام میکنم، چون این طرح باعث ضربه زدن به نظام خانواده میشود و همچنین واژه ازدواج و عمل به ازدواج کردن، به گفته پیامبر اکرم(ص ) مقدس است و با اجرای این طرح همه چیز زیرسئوال می رود

 

از نظر بنده ما یک نوع  ازدواج بیشتر نداریم آنهم ازدواج کاملا سنتی،  منطقی و شرعی می باشد و حضور خانواده پسر و دختر در این مراسم کاملا سنتی خواستگاری الزامی است که هر دو دختر و پسر را یاری کنند برای بستن عهد و پیمان مادام العمر در زندگی مشترکشان

 

امیدوارم مسئولین مربوطه در اجرای طرح ازدواج موقت که ریشه به بنیاد خانواده و نظام خانواده و اسلام میزند، جلوگیری کنند

 

باتشکر از زحمات جنابعالی و پرسنل محترم

موسسه فرهنگی خانواده امین

 

التماس دعا

عاطفه ذ

6- سلام من دختری هستم 29 ساله با اینکه خودم مجردم و داشتن رابطه جنسی را نیاز هر انسانی میدانم ولی کاملا مخالفم با این طرح اگه قرار هست جایی ثبت نشه پس چرا باید این گستاخی وقیحانه به مردان داده شود به خصوص که مردان متاهل از این پیشنهاد استقبال خواهند کرد ولی ایا یک زن متاهل هم می تواند ازدواج موقت کند به بهانه تامین نشدن یا تنوع اونوقت اوضاع جامعه به کجا کشیده می شود ایا تو اون خانواده بچه ها از والدین حساب می برند همین طوری و سر پوشیده این کارها در جامعه ما انجام می شود دیگه احتیاجی به رسمی کردنش نیست که این باعث وقیحتر شدن مردها خواهد شد…با وجود مشکلات زیاد در کشور چرا این اقایان علاقمند به طرح این مسائل هستن نمی دانم اگه دلسوزن شرایط کار و مسکن وازدواج جوانان را راحت کنن مردم از پس خودشون بر می ایند….با تشکر.

7- به نام او 

با سلام به نظر من ازدواج موقت نمی تواند مشکل جوانان امروزی را حل کند . چرا که هدف ازدواج فقط تامین نیاز های جنسی نیست.در غیر این صورت تفاوت انسان با سایر مخلوقات چیست؟

 ازدواج در دین مبین اسلام اهداف والاتری دارد. از جمله تامین آرامش روحی، به کمال رساندن دختر و پسر جوان و ساختن یک انسان وارسته.

اگر به این ازدواج موقت تن داده شود فقط برای مدتی ارضا کننده است. اما بعد شخص احساس پوچی میکند و مطمئنا دیگر به ازدواج دائم فکر نخواهد کرد. آن وقت نه خانواده ای در کار است، نه آرامشی نه پاکی روح. سرنوشت ثمره این ازدواج ها چه می شود؟

در هر صورت ازدواج موقت راه حل ارضای جنسی جوانان یک کشور اسلامی نیست. تنها راه حل، هموار کردن راه ازدواج دائم برای جوانان است. چرا که خیلی از جوانان فقط به خاطر یکسری مشکلات تن به ازدواج نمی دهند و خود را از راه های دیگر به گناه می کشانند. مشکلاتی که حل شدنی است فقط همت می خواهد.

 

           با تشکر و آرزوی قبولی طاعات شما.

8- خیر موافق با ازدواج موقت  نیستم.
و کلام استاد اردبیلی را تایید  میکنم.
ازدواج موقت با فرهنگ و عرف امروزی جامعه ما همخوانی ندارد.
.
درست هم اکنون جوانان ما مشکل برای تشکیل خانواده دارند.
ولی ای کاش  روی فرهنگ خانوادهای ایرانی کار میشد.
نه لایحه آشکار سازی ازدواج موقت.

9- به نظر من ازدواج موقت برای کسانی است که توانایی ازدواج ندارند من تازه ازدواج کردم با همسرم مشکلات جنسی دارم  بلد نیست میگه بدم میاد  من باید چه کار بکنم نه شاید که چند سال صبر کردمولی اخرش شاید ازدواج موقت هم

داشتم   مشگل اصلی اینه که هنوز خانم ها یاد نگرفتند  که پیش همسرشون حیا

را کنار بزارند  ودر کوچه و خیابان  حیا و عفت داشته باشند

10- با سلام خدمت شما كاربر گرامي
من به عنوان يك عضو كوچك جامعه اسلامي و از عاشقان ولايت و نوكر بسيجي و حزب الهي نظام مقدس  از نقطه نظرات حضرت حجه السلام اردبيلي در مورد ازدواج موقت  اگاه شدم مي خواهم به اين روحاني مبارز و خوب اگاه بيانگر شوم بنده كه در مسائل ديني خوب واقف نيستم ولي مي خوام بگويم كه اين نظر شما عداوت با اصل دين است چرا ؟چون در دين و شرعيت اسلام ازدواج موقت (صيغه)را راهي براي مبارزه با فساد و بي بند و باري ناميده شده زيرا به فر مايش پيامبر و ائعمه معصومين ع نياز جنسي و دفع شهوت هم براي زن و هم براي مرد يك نياز خدادادي و مثل نياز به اب و غذا است و دفع غير اصولي ان (استمناء)گناه است و سر كوب ان به انسان ضرر ميدهد و رابطه نامشروع هم بنيان خانواده و سلامتي اشخاص را در مخاطره مي اندازد بس بايد با منطق اين نياز را در چار چوب ازدواج موقت تعريف نمود بس چون به نظر من زنان بيوه هستند كه ديگر توان ازدواج ائم را ندارند و نياز هاي مالي و عاطفي و جنسي دارند و مرداني كه جهت مشكل مالي توان ازدواج دائم را ندارند و يا همسر انان دچار سردي مزاجي است
ايا خود اين شخص روحاني (اقاي اردبيلي ) بزرگوار گشتي به سطح شهر ها زده كه ببيند كه فساد روز به روز زياد و روابط نامشروع افزايش داده شده و زنان مردان بي توجه به اسول اسلام بمادرت به بر قراري اينچنين ارطبات مي نمايند اگه به نظر من ازدواج موقت را سامان و ترويج نكونيم قساد همه گير مي شود
در پايان از صاحب نظر ان در خواست دارم اگه شك و شبحي دارند با من تماس تا بگويم جامعه را نمي شود بدون تعريف دين اداره كرد
اماده مناظره  شما هستم
با تشكر از زحمات شما بزرگواران
محمد حسن م

11- به خدمت همکاران محترم موسسه فرهنگی خانواده امین

از همه نخست موفقیت  وکامیابی همه شما را از بارگاه رب المنان استدعا میداریم ثانیا در رابطه به موضوع ازدواج موقت فقط به همین اندازه کفایت خواهد کرد که این ازدواج منع شده در اسلام میباشد وبس البته حرمت ازدواج بدل و حرمت حمر اهلی در یک وقت  به میان امده است

تشکر

طالبزاده  

12- با سلام و احترام خاص حضور سرور گرامی جناب آقای دکتر اردبیلی عزیز و ارجمند

 

احتراما به عرض میرسد

باتوجه به فرمایشات پر محتوا و گرانقدرجناب عالی

لازمه که چند نکته ای نه از روی دل سیری و نه از برای اشتهای طبیعی……عرض داشته باشم که شاید مثمر ثمر واقع گردد……در کلیات و در کلان موضوع با جنابعالی موافقم…….موارد خاص را هم نمیتوان ملاک اصلی و اساسی قرار داد….

محرومیت های ناشی از سختگیری های قانونی و اخلاقی و شرعی و اجتماعی و عرفی….موضوع را افسار گسیخته به سمت بی بند و باری های پنهانی برده و فقر فرهنگی و اقتصادی هم مزید بر غلت شده و سال هاست که اخلاق قربانی این شرایط اجتناب ناپذیر گردیده……راه حل های بسیاری وجود دازند که تحت الشعاع حفظ نظام خانواده قرار میگیرند….نظام خانواده ای که سال هاست متزلزل شده و آمار ها بخوبی نشان از این ناهنجاری ها دارد…….و روند آن نیز بسیار نگران کننده است……مخالفت با ازدواج موقت که تابحال بوده و اگر جلوگیری از آسان شدن ازدواج موقت را جدی بگیریم  که این اتفاق جدیدی نمیباشد…بنابراین چه تحولی و چه پیشنهادی نجات دهنده و تغییری میتواند در این روند نابود کننده داشته باشد؟…….

مگر این نیست که نگرانی از شهوت رانی عده ای متول سیر از شهوت می باشد؟

مدت هاست که ایرانیانی که به آنسوی آبها می روند آنچنان گرسنه وار ولع و تشنگی از جنس و متاع زنانه دارند که باعث تعجب همگانی می شوند که ما آنها را بی بند و بار و فاسد و بی تعهد مینامیم……….

بنابراین به کدامین سو می رود این جامعه با برخورد و مخالفت با موضوعی که نیاز است و نیاز است و نیاز است….؟ آمارها نشان از بالا رفتن این بی بند و باری ها در خفا دارد…ما مشکل را گذارده ایم زیر فرش و نشسته ایم روی فرش…….

 

با تشکر و احترام

فرزاد آ

13- با سلام و عرض خسته نباشید من کاملاً

   با نظر استاد موافقم ازدواج موقت فقط و فقط

   ریشه خانواده و ازدواج دائم را می خشکاند مردانی

   که با این شرایط مثل بدون اجازه همسر اول وهزار

   دلیل دیگه میتوانند به زندگی خود خیانت کنند

   آن هم به قول خودشان  شرعی است به نظر من باید

   اعدام شوند. الان هم کم نیستند مردانی که به

   خانواده خیانت میکنند به جای اینکه ریشه این

   خیانت ها را بخشکانند ریشه خانواده را می خشکانند

   ؟ همه جای دنیا همه ازدواج میکنند اما تا آخر

   عمر به هم وفادار میمونن و اگر زمانی هر کدام

   به هر دلیلی نخواستند با هم زندگی کنند از

  هم جدا میشوند و بعد به زندگی خود ادامه می

  دهند اینجا این اجازه به مردان داده می شود

   که با وجود داشتن همسر به او خیانت کنند، در

   این صورت نباید توقع وفادار بودن زن به همسر

   را از او(زن) داشت ، اما اگر زنی این عمل را

  انجام بدهد باید سنگسار شود. این چه حکمی است؟

   از همه کسانی که میتوانند کاری انجام دهند

   عاجزانه خواهش میکنم که جلوی این مسئله را

   هرچه سریعتر بگیرند باز هم از اینکه به مسائل

   مقدس خانواده اهمیت میدهید کمال تشکر را دارم.

14-   با عرض سلام از مطالب جناب استاد اردبیلی استفاده نموده و صحبتهای ایشان را قبول دارم واقعا با این طرح به بسیاری از زنان ما ظلم می شود .

15- پس از ارسال مصاحبه جناب استاد اردبیلی مدیر موسسه امین  دوستان و بینندگان وب سایت موسسه نظراتی را ارسال نموده اند که مطالعه و دقت نظر در آنها خالی از لطف نیست ……

 

اصل مطلب را در این لینک مطالعه بفرمایید:http://www.aifci.com/article1543.html

روابط عمومی موسسه امین

منتشر شده در اخباراخبار موسسهمشاوره خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *