رفتن به نوشته‌ها

شیر دادن به نوزاد از دیابت پیشگیری می‌کند

دکتر النور شوارتز از دانشگاه پیتس‌بورگ که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ورزش کردن و رژیم غذایی مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در ابتلای یک فرد به دیابت نوع دوم است. اما تعداد کمی از مردم می‌دانند شیر دادن به نوزادان نیز می‌تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.
در این تحقیقات نزدیک به یک چهارم از مادرانی که به فرزند خود شیر نداده بودند به دیابت نوع دوم دچار شدند. این زنان با احتمال دو برابر بیش‌تر ممکن است به این بیماری دچار شوند.
زنان انگلیسی در بین دیگر کشورهای اروپایی کم‌ترین تمایل را برای شیر دادن به فرزند خود دارند و تقریبا یک سوم از زنان در این کشور هیچ گاه به فرزند خود شیر نمی‌دهند. تحقیقات قبلی هم نشان داده بود شیر دادن می‌تواند مادران را از ابتلا به حملات قلبی و سکته در آینده محافظت کند.
فقط یک ماه شیر دادن به نوزاد می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و کلسترول را که همگی خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهند تا 10 درصد کاهش دهد. این تحقیقات می‌تواند زنان را تشویق به شیر دادن به نوزادشان کند. شیر مادر بهترین غذا برای رشد کودک است و هنوز هیچ جایگزینی برای آن پیدا نشده است.

مادرانی که به نوزاد خود شیر نمی‌دهند با احتمال دو برابر بیش‌تر در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

دیلی میل مینویسد:شیر دادن به مادران کمک می‌کند از چربی‌های دور شکمی خود رهایی پیدا کنند که یکی از فاکتورهای موثر در ابتلا به دیابت به حساب می‌آیند.
تحقیقات نشان می‌دهد کاهش تمایل مادران در غرب برای شیر دادن به کودکشان می‌تواند دلیل رشد چشم‌گیر مبتلایان به دیابت را به خصوص در میان زنان میانسال نشان دهد. مطالعه بر روی 2 هزار و 233 زن بین 40 تا 78 سال دانشمندان را به این نتایج رسانده است.

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *