رفتن به نوشته‌ها

آمار سزارین در ایران 5/2 برابر دنیا است

همچنین دکتر خلیل فریور عضو هیئت امنای شیر مادرکشور گفت:سوق دادن مردم به سمت استفاده از شیر خشک برای تغذیه نوزاد بزرگترین خیانت به جامعه است.اوهمچنین افزود:هیچ کارخانه ای نمی تواند حتی یک قطره شیر مادر با آن آپار شادی آور برای کودک و مادر تولید کند.

او گفت:شیر مادر از لحاظ اقتصادی به کشور کمک می کند،چرا که در توانمندی این کودک برای اینده بسیار موثر خواهد بود.به گفته وی،این شیر همچنین موجب کاهش بزهکاری در جامعه می شود.

زایمان ها تا میزان 100 درصد در بعضی از بیمارستانها ی کشور به شیوه سزارین انجام می شود.این مطلب را دکتر احمد درودی، سرپرست دانشکده پزشکی نیشابور در همایش شیر مادر بیان کرد و افزود:آمار سزارین در ایران 5/2 برابر جهان می باشد.

وی علت افزایش تمایل به این روش از زایمان را درد شدید زایمان اعلام کرد.او علت دیگر را مشکلات ماما در زایمان بیان کرد و افزود:یک زایمان طبیعی سه برابر سزارین برای ماما دردسر دارد.وی مزایای زایمان طبیعی را کاهش مشکلات تنفسی در نوزاد،افزایش 10 درصدی هوش نوزاد،کمتر شدن مدت بستری ها در بیمارستان،کمتر شدن دردهای لگنیو چسبندگی اعلام کرد.او افزود:شیر مادر به منظور محافظت از کودک در مقابل مشکلات تنفسی،گوارشی،آلرژی،جلوگیری از چاقی در سنین بالا،کاهش سندرم مرگ ناگهانی نوزاد و جلوگیری از عفونت کودک مفید است.

منتشر شده در اخباراخبار خواندنی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *