رفتن به نوشته‌ها

روغن ماهی افسردگی پسرها را کم می‌کند

انجام این تحقیقات در نوجوانان و جوانان بسیار مهم است چرا که آن‌ها بیش‌تر از سایر گروه‌های سنی در معرض خطر قرار دارند و میزان ابتلا به افسردگی در آن‌ها بالاتر از دیگر گروه‌های سنی است. از سوی دیگر افسردگی در این سن می‌تواند نقش مخربی در رشد فکری و جسمی آن‌ها داشته باشد.
سو کنتارو موراکامی از دانشگاه توکیه و همکارانش رژیم غذایی و میزان شیوع افسردگی را در بیش از 6 هزار و 500 دانش‌آموز دبیرستانی که بین 12 تا 15 سال سن داشتند بررسی کردند.

در مجموع 23 درصد از پسرها و 31 درصد از دختران علائم افسردگی شامل احساس بی‌فایده بودن، ناامید بودن و اختلالات خواب را از خود نشان می‌دادند.
با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند رژیم غذایی، سن و تحصیلات ، کارشناسان متوجه شدند پسرانی که بیش از همه ماهی می‌خورند، با احتمال 27 درصد کم‌تر در مقایسه با افرادی که کم‌تر روغن ماهی می‌خورند به افسردگی دچار می‌شوند.
اما در عین حال هیچ مدرکی که نشان دهد افسردگی دختران نوجوان با مصرف ماهی کاهش پیدا می‌کند به دست نیامد.

استفاده بیش‌تر از روغن ماهی می‌تواند در کاهش احساس افسردگی در پسران نوجوان موثر باشد. اگرچه این تاثیر در دختران دیده نشده است.

اسیدهای چرب امگا 3 مانند EPA و DHA به وفور در روغن ماهی دیده می‌شود. به دلیل آن‌‌که این مواد مغذی نقش مهمی در عملکرد مغز دارند محققان معتقدند مصرف آن‌ها می‌تواند خطر افسردگی را کاهش دهد.

منتشر شده در اخبار مردان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *